مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو بر رعایت الزامات مقررات ملی ساختمان در سطح منطقه آزاد با استفاده از تمام ظرفیت‌های مهندسی منطقه و استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، محمدرضا عبدالرحیمی  مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری «نحوه ارائه خدمات مهندسی در منطقه آزاد تجـاری-صنعتی مـاکو» بین سـازمان منطقه آزاد ماکو و سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی اظهار داشت: حوزه نظام مهندسی می‌تواند برخی سیاست گذاری‌های جدید را به صورت پایلوت در محدوده جغرافیایی مناطق آزاد تجربه کند و همکاری سازمان منطقه آزاد ماکو و نظام مهندسی در سطح ملی و استانی می‌تواند یکی از امور آینده نگرانه مطرح و الگویی برای کل نظام فنی و اجرایی کشور و خصوصا نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته همکاری‌های خوبی بین سازمان نظام مهندسی استان و منطقه آزاد ماکو شکل گرفته است تاکید کرد: تمام اقداماتی که در سطح مناطق آزاد انجام می‌شود اصولا باید با استاندارد‌های بالاترو ارتقا یافته‌تر از سایر نقاط کشور باشد.

عبدالرحیمی حاکمیت قانون و مقررات در همه بخش‌ها را ضروری دانست و بیان داشت: برای اجرای تمام مقررات ملی ساختمان در سطح منطقه آزاد باید تدبیر شود و تعهد کامل مهندسان درقبال اصول و استانداردها ضمانت اجرایی این مهم خواهد بود.

این مسئول با تاکید بر اینکه فضای کسب و کار و فعالیت در مناطق آزاد باید سهل و آسان باشد ادامه داد: فعالان مناطق آزاد باید هم با حداقل دیوان سالاری و حداقل بروکراسی از مزیت‌ها و مشوق‌های قانونی، برخوردار باشند و هم حداقل هزینه‌ها را برای کار در مناطق متقبل شوند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو بر ضرورت رعایت استاندارد‌ها و از طرفی سرعت عمل و دقت و تحمیل حداقل هزینه در نظام ساخت و ساز تاکید کرد و اظهار داشت: با افزایش میزان ساخت و ساز‌ها در مناطق و برخورداری مهندسان از صرفه‌های ناشی از مقیاس کاهش درآمد واحد خدمات ایشان قطعا جبران خواهد شد.

عبدالرحیمی با اشاره به اینکه مناطق آزاد مستثنی از مقررات و قوانین کشور و با قوانین خاص خود اداره می‌شود گفت: ساخت و ساز‌های اصولی، ضابطه‌مند و برمبنای قانون برای مردم و سرمایه گذاران هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به توسعه همکاری بین سازمان منطقه آزاد ماکو و نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد و خواستار کاهش هزینه‌های نظام مهندسی در منطقه آزاد به منظور ارائه الگویی از مجموعه ساخت و ساز کیفی، ضابطه‌مند و کم هزینه همراه با توانمندسازی مهندسان در جفرافیای منطقه آزاد ماکو به منظور معرفی به سرزمین اصلی شد.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.