سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سایبرتراک در طراحی بعدی کوچکتر می‌شود

ایلان ماسک اعلام کرد که به علت جاگیر بودن کامیون جدید این شرکت در طراحی جدید ۳ درصد کوچک‌تر شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سایبرتراک، کامیونی جدید از شرکت تسلا است که با استفاده از اسکلت بیرونی تقریباً نفوذناپذیر ساخته شده و همه اجزا برای مقاومت و استقامت برتر طراحی شده اند.

کامپوزیت لایه‌ای شیشه‌ای و پلیمری می‌تواند نیروی ضربه را برای بهبود عملکرد و تحمل آسیب جذب و هدایت کند. Cybertruck با حداکثر ۳۵۰۰ پوند ظرفیت بارگیری و تعلیق بادی قابل تنظیم، قدرتمندترین خودرویی است که تاکنون توسط تسلا ساخته شده و با ۱۰۰ فوت مکعب فضای ذخیره سازی مهندسی شده است.


بیشتر بخوانید


این کامیون اکنون وارد کلاس جدیدی از قدرت، سرعت و تطبیق پذیری شده که با پیشرانه قدرتمند و مرکز ثقل پایین، کنترل کشش و گشتاور فوق العاده‌ای را فراهم می‌کند - شتاب ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت را در کمتر از ۲.۹ ثانیه و برد تا ۵۰۰ مایل را امکان پذیر می‌کند.

سایبرتراک کوچک‌تر می‌شود

در طول سه ماه پایانی سال ۲۰۲۰، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا گفت که شرکت وی طراحی Cybertruck را به پایان رسانده و تقریباً مهندسی آن نیز تمام شده است. سال گذشته، گزارشاتی منتشر شد که ایلان ایده کوچک سازی کامیون را به دور انداخت، و در عوض، گفت که این کامیون پس از نگرانی در مورد توانایی جا شدن در یک گاراژ مسکونی یا پارکینگ، «پیشرفت‌های کوچکی» در طراحیش انجام خواهد گرفت.

او البته به تونل شرکت اشاره کرد و گفت که اندازه سایبرتراک مناسب و زیبا بوده و شاید در طراحی‌های بعدی ۳ درصد از اندازه آن کم شود؛ و ادامه داد همه چیز اندازه است شما نمی‌خواهید کمی تونل بزرگ‌تر شود؟

گفتنی است، ممکن است تاخیر اندکی در تولید و عرضه این کامیون رخ دهد، اما در حال حاضر در سایت سفارش تسلا زمان مورد انتظار برای فروش مدل‌های دو موتوره و سه موتوره Cybertruck اواخر سال ۲۰۲۱ تعیین شده است. با این حال، ممکن است اینطور نباشد. ماسک می‌گوید در اواخر سال جاری و با تولید حجم در سال ۲۰۲۲ دوباره تولین این کامیون از سر گرفته خواهد شد.

در ادامه ویدئویی از این خودرو را مشاهده  می‎‌کنید:

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.