ورود تسلا به بیت کوین ارزش این ارز دیجیتال را ۱۰ درصد افزایش داد

با خرید ۱.۵ میلیارد دلاری بیت کوین توسط شرکت تسلا، ارزش این رمز ارز حدود ۱۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا؛ مهمترین خبر این شرکت درباره بیت کوین را اعلام کرد، ماسک گفت که ۱.۵ میلیارد دلار از ذخایر خود را به ارز رمزنگاری شده تخصیص داده است.

بعد از اعلام این خبر ارزش بیت کوین بیش از ۱۰ درصد افزایش یافت و به بالاترین رکورد خود یعنی  ۴۴ هزار دلار رسید. گفتنی است افزایش ۵۰ درصدی بیت کوین را نیز در سال جاری شاهد بودیم. تسلا همچنین اعلام کرد قصد دارد برای فروش خودروهای الکتریکی خود امکان خرید به وسیله رمز ارزها را نیز اضافه کند.


بیشتر بخوانید


نوسانات زیاد و هزینه‌های بالای استفاده از خدمات بیت کوین، استفاده از آن را برای پرداخت‌ها تاکنون محدود کرده اما اگر ماسک بتواند این محدودیت‌ها را پشت سر بگذارد، این  موضوع می‌تواند تسلا را قادر سازد تا از بازار ثروتمند دلالان بیت کوین  هم سودی ببرد.

تخصیص 1.5 میلیارد دلار از دارایی های تسلا به بیت کوین

ورود تسلا به بازار بیت کوین اقدامی پیش پا افتاده است

جان کافه، استاد دانشکده حقوق کلمبیا، گفت: "من فکر می‌کنم این تصمیم ماسک است، نه تسلا. " وی گفت: "با توجه به اینکه او  شرکتی را به دنبال اکتشاف یا استعمار مریخ اداره می‌کند، سرمایه گذاری در ارز‌های رمزپایه برای او تقریبا پیش پا افتاده به نظر می‌رسد. چه کسی می‌داند، شاید مریخی‌ها بیت کوین را بپذیرند؟ "

در یک پرونده تنظیم مقررات، تسلا گفت که پس از تغییر سیاست سرمایه گذاری در ماه گذشته برای متنوع سازی و به حداکثر رساندن بازده پول نقد، بیت کوین را خریداری کرده است. این شرکت همچنین اعلام کرد که این خرید بخشی از پولی نیست که برای حفظ نقدینگی شرکت کنار گذاشته شده بود. سرمایه گذاری در بیت کوین به معنای بازیافت برخی از میلیارد‌ها دلاری است که ماسک توانسته است از سرمایه گذاران بازار سهام در پشت قیمت پررونق سهام تسلا جمع کند.

تخصیص 1.5 میلیارد دلار از دارایی های تسلا به بیت کوین

حمایت شخصی ماسک از ارز‌های رمزپایه و سایر مراجع سرمایه گذاری‌های روی نوسانات اخیر این بازار مالی تأثیر زیادی داشته است. ارزش دوج کوین از اواخر ماه گذشته که تسلا توئیتی در حمایت از آن نوشت نیز حدود ۱۱ برابر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار