جف بزوس از سمت خود به عنوان مدیر عامل آمازون کناره گیری کرد

مدیرعامل آمازون در یادداشتی به کارمندان خود اعلام کرد که از سکانداری این شرکت کناره گیری می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، جف بزوس روز سه شنبه گفت که از سمت مدیر اجرایی آمازون کناره گیری می‌کند و سکان هدایت شرکتی که ۲۷ سال پیش تأسیس کرد را ترک خواهد کرد.

آمازون اعلام کرد که بزوس در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، که از اول ژوئیه آغاز می‌شود، از سمت اجرایی خود کنار می‌رود و اندی جاسی، مدیر اجرایی خدمات وب آمازون، مسئولیت مدیر عاملی آمازون را بر عهده خواهد گرفت.

کار در واشنگتن پست به جای آمازون

بزوس گفت که این انتقال مدیریت به من وقت و انرژی لازم برای تمرکز در صندوق‎‌های مالی زمین Bezos، Blue Origin، واشنگتن پست و سایر علاقه‌هایم را می‌دهد. این اعلامیه زنگ‌های هشدار را در وال استریت و سراسر جامعه تجاری به صدا درآورد، اگرچه این انتقال لزوماً نشان دهنده تغییر قابل توجهی در تجارت آمازون نیست.

رشد سهام آمازون بعد از اعلام درآمد سالانه

آمازون روز سه شنبه گزارش یک سال رشد، از جمله افزایش ۳۸ درصدی فروش خالص از سال ۲۰۱۹، با ۲۱ میلیارد دلار درآمد شرکت، تقریبا دو برابر نسبت به سال قبل را منتشر کرد. قیمت سهام آمازون پس از انتشار این اعلامیه حدود ۱.۵ درصد افزایش داشت. بزوس از آمازون فاصله می‌گیرد درحالی که ارزش بازار آن حدود ۱.۷ تریلیون دلار است و آن را به یکی از با ارزش‌ترین شرکت‌های جهان تبدیل کرده است.

باید دید که بزوس در نقش جدید خود چقدر در تجارت آمازون فعال خواهد بود. چندین مدیر بزرگ فناوری از سمت خود به عنوان مدیرعاملی کناره گیری کرده‌اند اما همچنان درگیر شرکت‌های خود هستند، از جمله لری الیسون در اوراکل و بیل گیتس در مایکروسافت؛ با این حال بزوس همچنان یکی از بزرگترین سهامداران آمازون است.

برایان اولساوسکی، مدیر مالی آمازون، روز سه شنبه به سرمایه گذاران این شرکت گفت: "من تکرار می‌کنم که جف بزوس اینجا را ترک نمی‌کند. او به عنوان رئیس اجرایی، نقش بسیار مهم و فوق العاده فعالی در موفقیت آمازون خواهد داشت. "

جف بزوس

شکل گیری آمازون

بزوس آمازون را در سال ۱۹۹۴ به عنوان یک کتابفروشی آنلاین تاسیس کرد، در اوایل دهه ۲۰۰۰ از حباب dot-com جان سالم به در برد و این شرکت را به یکی از بزرگترین کارفرمایان در ایالات متحده  تبدیل کرد که دارای شبکه‌ای از امکانات تقریباً در تمام نقاط این کشور است. بزوس یکی از ثروتمندترین افراد جهان بود که اخیراً توسط ایلان ماسک مدیرعامل تسلا از رتبه اول افراد ثروتمند خارج شده است.

بزوس علاوه بر اختصاص وقت به شرکت اکتشافات فضایی خود Blue Origin و واشنگتن پست گفت که قصد دارد روی اقدامات بشردوستانه خود از جمله  صندوق زمین بزوس که کمک به خانواده‌های بی خانمان است؛ متمرکز باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: جف بزوس ، شرکت آمازون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار