سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطیب جمعه کرمان:

خصومت دشمنان انقلاب، تمام نمی شود

حجت الاسلام عربپور با اشاره به بدخواهی های دشمنان انقلاب گفت: دشمنان، مثل روز‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی، ملت و انقلاب را رها نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته کرمان، جمعه ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۹ به امامت حجت الاسلام مهدی عربپور، خطیب جمعه کرمان در مصلای امام علی (ع) شهر کرمان برگزار شد. 

حجت الاسلام و المسلمین مهدی عربپور، خطیب جمعه کرمان در خطبه اول نماز جمعه این هفته گفت: همه ما بار‌ها چه در نماز جمعه و چه غیر از نماز جمعه راجع به تقوا شنیده ایم و علت اینکه اسلام تا این حد بر تقوا تاکید دارد ، این است که اگر همگان تقوا را رعایت کنند این تقوا در زندگی فردی انسان اثرات مثبتی دارد و در زندگی اجتماعی نیز موقر است و جامعه به سمت سعادت و رستگاری پیش خواهد رفت.

 او افزود: تقوا یعنی پرهیز و دوری از هر چیزی که به انسان آسیب می‌رساند.

 حجت الاسلام عربپور بیان کرد: گناه انسان را مبتلا و گرفتار می‌کند و جامعه را نیز گرفتار خواهد  کرد و به همین  دلیل در قرآن تاکید شده است که تقوا را رعایت کنیم؛ چون گناه هم فرد و  هم جامعه را از بین می‌برد و وقتی جامعه‌ای گرفتار بی تقوایی شد، جامعه دیگر خوب نخواهد بود.

او تصریح کرد: اگر همه در مقابل گناه ایستادگی کنیم، جامعه سالم خواهد بود.

 او نزول برکت در زندگی انسان ها،  اعطای فرقان، بخشش  و پوشیدن خطاها، گشودن برخی ار گره ها و مشکلات و تسهیل کارها را از جمله برکات رعایت تقوا عنوان کرد که خداوند به انسان ارزانی می دارد. 

 خطیب جمعه کرمان بیان داشت: اگر جامعه تقوا داشته باشد به سمت عدالت خواهد رفت و جامعه ای که به عدالت خو گرفته باشد، سعاتمند خواهد بود و این همه توصیه در تقوا این است که با پرهیز از فساد و گناه، جامعه‌ای ارزشمند و سعادتمند داشته باشیم.

 او به مردم توصیه کرد: مراقب ارتباطاتمان و جامعه مان باشیم و همه این‌ها باید تقوایی باشد.

حجت الاسلام عربپور در خطبه دوم نماز جمعه این هفته کرمان ضمن توصیه به تقوای الهی و پرهیز از گناهان، گفت: امروز روز آخر جمادی الثانی است و فردا اولین روز از ماه رجب و سالروز ولادت امام باقر(ع) است. 

او بیان داشت: ماه رجب یکی از ۳ ماه با فضیلتی است که انسان فرصتی برای خودسازی دارد و این‌ها نسیم‌های با برکتی است که باید قدر بدانیم.

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه در ماه رجب توصیه به استغفار فراوان و روزه داری شده است و در نیمه ماه اعمال ام داوود را داریم، از  کسانی که توفیق انجام اعمال و عبادات را دارند خواست: در حاجت ها و نیاتشان دعا کنند که خدا این بلا‌ها را از کل جهان دور کند.

او ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم در  ۲۲ بهمن و دهه فجر که با وجود مشکلات کرونا، باز هم احساس وظیفه کردند و به صحنه آمدند،  گفت: انقلاب ما  با وجود دشمنی‌ها وارد چهل و سومین سال خود شد و همچنان مثل روز‌های اول مردم پشت انقلاب هستند.

حجت الاسلام عربپور بیان کرد: امام راحل در اوایل انقلاب گفتند:  پیروزی سخت است؛ اما حفظ آن سخت‌تر است و امروز تاکید بر این است که تلاش کنیم این پیروزی را حفظ کنیم؛ چرا که دشمن مثل روز‌های اول  پیروزی انقلاب اسلامی ملت و انقلاب را رها نمی‌کند.

او گفت: جوانان باید تا جایی که لازم باشد از انقلاب دفاع کنند و نسل جوان ما باید بداند برای حفظ انقلاب شناخت چیز‌هایی که به انقلاب آسیب می‌رساند، امری ضروری است.

 خطیب جمعه کرمان تصریح کرد: یکی از این آسیب‌ها توهم دشمنی‌ها و ترویج این فکر است که بگویند دشمنی کجا بوده است؟ آن‌هایی که این‌ها را مطرح می‌کنند با هدف مطرح می‌کنند این‌ها را می‌گویند که مردم بی خیال شوند و ترویج این مسئله یکی از آسیب‌هایی است که می‌تواند از درون به انقلاب آسیب وارد کند.

او افزود: دشمنان در کنار این ترور‌هایی که انجام می‌دهند، غول‌های خبریشان هم جهت و هم سو بر ضد نسل جوان هستند و فضای مجازی را در دست گرفتند که آنچه می‌خواهند را در بین جوانان ترویج دهند.

حجت الاسلام عربپور با بیان اینکه دشمنان همیشه بذر ناامیدی می‌پاشند و  دائم اخبار فریبنده می‌دهند، بیان کرد: ما ملتی شجاع و رهبری مقتدر و بصیر داریم.

او اظهار امیدواری کرد که ان شاء الله این پرچم روزی به دست منجی دو عالم برسد.

 انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.