سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته خبرهای شهرستان؛

آغاز عملیات بازسازی پنج روستای نوار مرزی شهرستان قصرشیرین/ایجاد پالایشگاه در منطقه غرب کرمانشاه یک اقدام بسیار مهم برای اشتغال پایدار مرزنشینان

عملیات بازسازی پنج روستای نوار مرزی شهرستان قصرشیرین پس از گذشت ۴۰ سال انتظار مرزنشینان همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهریار حیدری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت : عملیات بازسازی پنج روستای شهرستان قصرشیرین شامل هدایت، قلعه سفید، برار عزیز، قلعه شاملوک و ولد کشته، امروز آغاز شد که تعداد ۱۹۰ خانوار با جمعیتی بیش از ۸۰۰ نفر را شامل می‌شوند.

او گفت : امروز چهل سال انتظار مردمان منطقه برای بازسازی روستا‌های نوار مرزی و خالی از سکنه این شهرستان به پایان رسید.

او ادامه داد: با تلاش و همکاری همه مسئولان نظامی، انتظامی و امنیتی بعد از سال‌ها انتظار مردم شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصرشیرین و مناطق مرزی سومار و نفت شهر به پایان رسید و امروز در روستای برار عزیز از توابع بخش مرکزی قصرشیرین آیین کلنگ زنی این روستا‌های بازسازی نشده، انجام شد.

حیدری افزود: برای این کار تلاش‌های زیادی طی سال‌های گذشته انجام شد و این موضوع در شورای توسعه پایدار غرب، کار ویژه مرز شورای امنیت کشور و شورای تامین استان کرمانشاه پیگیری شد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این یک اقدام مهم و بزرگ است که امیدواریم با بازگشت مردم شاهد امنیت بیشتر در نوار مرز باشیم.

فرماندار قصرشیرین گفت: بازسازی روستا‌های نوار مرز هدیه جمهوری اسلامی به مردم غرب کشور است.

مرادعلی تاتار افزود: بعد از سال‌ها انتظار مردم منطقه برای بازگشت به روستا‌های نوار مرز این آرزو محقق شد و در این رابطه از تلاش‌های همه دست اندرکاران این امر از جمله نماینده مردم منطقه در خانه ملت، استاندار کرمانشاه و نیرو‌های نظامی و امنیتی قدردانی می‌کنم.

او گفت: تمام روستا‌های بازسازی نشده جانمایی شده و طرح بازسازی برای آن‌ها انجام شده و امیدوارم هرچه زودتر مردم در این مناطق مستقر شوند.

طرح ایجاد پالایشگاه در منطقه غرب کرمانشاه یک اقدام بسیار مهم برای اشتغال پایدار مرزنشینان است

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ایجاد پالایشگاه در منطقه غرب کرمانشاه یک اقدام بسیار مهم برای اشتغال پایدار مرزنشینان است که جوانان شهرستان‌های مرزی و غربی استان به طور مساوی از فرصت شغلی آن برخوردار خواهند شد.

شهریار حیدری افزود: باتوجه به تلاش‌های صورت گرفته طی ماه‌های گذشته به زودی شاهد کلنگ زنی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین و احداث پالایشگاه و پتروشیمی در منطقه خواهیم بود.

او افزود: همواره به دنبال کار‌های بزرگ و عام المنفعه برای مردم منطقه هستیم که با احداث این طرح‌ها شاهد تحول مهمی در زمینه اشتغال جوانان منطقه خواهیم بود.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت‌های گسترده‌ای برای بهره برداری از منابع خدادادی منطقه انجام شده و تیم‌های کارشناسی وزارت نفت یک ماه است که برای این کار مطالعاتی احداث پالایشگاه در منطقه مستقر هستند و این امر با موافقت وزیر نفت همراه شده که در شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه پالایشگاه و پتروشیمی احداث شود.

حیدری ادامه داد: تیم‌های کارشناسی تاکنون ۱۷ نقطه را برای احداث پالایشگاه شناسایی کرده اند، ولی هنوز منطقه ایجاد و احداث آن مشخص نشده و این کار در تخصص کارشناسان و تیم‌های فنی مربوطه بوده و در حوزه اختیارات ما نیست.

او گفت: برای ما ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری با استفاده از منابع منطقه حایز اهمیت است و این یک اتفاق بسیار مهم و بزرگ است که امیدوارم افرادی با مقاصد سیاسی و شخصی آن را تحت الشعاع قرار ندهند.

او افزود: جانمایی و احداث پالایشگاه فقط با نظر کارشناسان وزارت نفت انجام خواهد شد و مردم سه شهرستان بدانند اشتغالزایی به صورت مساوی خواهد بود و همه از آن بهره‌مند خواهند شد و مردم آگاه باشند که ما تمام توان خود را برای پیگیری مشکلات مردم که مهم‌ترین آن اشتغال است، خواهیم داشت.

سه طرح اقتصادی در کنگاور افتتاح شد

همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر سه طرح اقتصادی در کنگاور با اعتبار ۱۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افتتاح شد.

فرماندار کنگاور گفت: امروز یکی از طرح‌هایی که افتتاح شد، کارگاه تولید بتن آماده اتوماتیک در شهرک صنعتی شهرستان بود که با اعتبار ۸۴ میلیارد ریال ایجاد شده است.

فرزاد الماسی افزود: این کارگاه با اشتغال زایی ۱۱ نفر، روزانه می‌تواند ۴۰۰ مترمکعب بتن تولید کند.

او از احیای معدن و احداث کارگاه دانه بندی شن و ماسه در حوالی جاده کنگاور - نهاوند خبر داد.

او ادامه داد: این پروژه با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال اجرا و برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

فرماندار کنگاور به افتتاح طرح دامپروری کمیته امداد در روستای سراب دهلر اشاره کرد و افزود: این طرح دامپروری نیز با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال اجرا و برای ۲ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

الماسی گفت: کمیته امداد امام خمینی شهرستان کنگاور با اجرای این طرح دامپروری توانسته از ابتدای امسال تاکنون در مجموع ۱۴۹ طرح اشتغال زایی با اعتبار بیش از ۶۴ میلیارد ریال به بهره برداری برساند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.