وزیر نفت گفت: استان کرمانشاه با اجرای طرح پتروشیمی اسلام‌آباد غرب به سومین قطب پتروشیمی کشور بعد از بوشهر و خوزستان تبدیل خواهد شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در آیین آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آباد غرب از پروژه GTPP پتروشیمی اسلام‌آباد غرب به عنوان یک طرح مهم یاد کرد و گفت : این پتروشیمی از آرزو‌های فنی و دیرینه ما بود که اگرچه در روند اجرا در گذشته با مشکلاتی مواجه شد، اما اکنون با دانش فنی ایرانی و با استفاده از ظرفیت‌های صنعتی و پیمانکاری داخل کشور اجرا خواهد شد.

او با بیان اینکه این پتروشیمی به عنوان یک طرح دانش بنیان عظیم، هدیه دولت به مردم آن هم در شرایط سخت تحریم و فشار‌های اقتصادی است، گفت : در این طرح سرمایه‌گذاری عظیم نیم میلیارد دلاری صورت گرفته که بسیار قابل توجه است.

 زنگنه افزود: تمام مصوبات لازم شورای اقتصاد و دولت برای اجرای پتروشیمی اسلام آباد غرب گرفته شده است.

وزیر نفت افزود: سهام این پروژه بعد از سه سال و پس از اینکه به سوددهی رسید، به مردم واگذار خواهد شد.

او بر لزوم استفاده از نیرو‌های بومی کرمانشاه و ظرفیت‌های داخل استان برای اجرای این طرح تأکید کرد و ادامه داد: البته این نیرو‌ها نیازمند آموزش و توانمند شدن هستند.

وزیر نفت با اشاره به تولید پروپیلن به عنوان یک محصول استراتژیک در این پتروشیمی، ادامه داد: کرمانشاه در گذشته از نظر تولید اتیلن با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال و همچنین تولید پلی اتیلن وضعیت مناسبی داشت و اکنون نیز با تولید پروپیلن به کمک کشور می‌آید.

او گفت: از ماه‌های اول سال آینده کار‌های تعیین پیمانکار تجهیزات این پتروشیمی نیز انجام شود.

 وزیر نفت افزود: با اجرای این طرح کرمانشاه بعد از بوشهر و خوزستان سومین قطب پتروشیمی کشور خواهد شد.

زنگنه به طرح‌های دیگری که در زمینه توسعه نفت و گاز و همچنین پتروشیمی برای کرمانشاه در نظر گرفته شده هم اشاره کرد که زمینه پیشرفت صنعتی استان را بیش از پیش فراهم خواهد کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.