عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام‌آبادغرب به عنوان چهارمین پتروشیمی استان کرمانشاه روز شنبه (۱۸ بهمن) با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری، وزیر نفت و استاندار کرمانشاه آغاز شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پتروشیمی اسلام آبادغرب با دستور ویژه وزیر نفت توسط شرکت پتروشیمی ایران ساخته می‌شود که این شرکت در گام نخست ۸۰ هکتار زمین برای انجام پروژه در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب خریداری کرده است.

 استاندار کرمانشاه گفت: میزان سرمایه گذاری این طرح با ارز ۴۲۰۰ تومانی حدود هفت هزار میلیارد تومان و با نرخ ارز آزاد حدود ۲۲ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود که زمینه ساز یک تحول اقتصادی در منطقه است.

هوشنگ بازوند با بیان اینکه این طرح می‌تواند کل مشکل بیکاری اسلام‌آبادغرب را ریشه‌کن کند، افزود: استان کرمانشاه به واسطه جنگ تحمیلی مقداری از توسعه اقتصادی عقب افتاده و از آن جایی که مهندس زنگنه نیز اهل همین دیار است، برای انجام چند پروژه بزرگ و ملی در کرمانشاه توافق کردیم.

 او افزود: موافقت وزیر نیرو را برای تامین آب موردنیاز این پتروشیمی از سد آزادی جلب کردیم و در نهایت مطالعات اولیه طرح هم انجام شد .

استاندار کرمانشاه ضمن تشکر از معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر نفت برای راه‌اندازی پتروشیمی شهرستان اسلام‌آبادغرب گفت: بدون شک این پروژه یکی از یادگار‌های ارزشمند دولت در منطقه است.

 بازوند گفت: راه‌اندازی این پروژه عیدی بزرگی به این استان و مردم غیور شهرستان اسلام‌آبادغرب محسوب می‌شود.

او ادامه داد: وزیر نفت از همان روز‌های ابتدایی زلزله سال ۹۶ در کرمانشاه حضور داشت و در کار‌های عمرانی، سالن‌های ورزشی، جاده‌سازی در مناطق مرزی و رفع مشکلات مناطق حاشیه‌نشین کرمانشاه نقش بسزایی ایفا کرد.

مقام عالی دولت در استان کرمانشاه افزود: شاه‌بیت خدمات وزیر نفت این است که ما در سال ۹۲ فقط ۲۰۹ روستای گازدار داشتیم، اما اکنون ۱۳۸۰ روستای ما از نعمت گاز برخوردار هستند و همچنین در این مدت به هزار و ۲۵۰ واحد صنعتی هم گازرسانی شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.