سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش امدادگران هلال احمر برای ارتقاء به درجه ایثار

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد از شرکت نجاتگران هلال احمر استان در آزمون ارتقاء به درجه ایثار خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  سید مهدی حسینی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد، گفت: این آزمون در دو بخش آمادگی جسمانی و مهارتی برگزار و با توجه به شیوه نامه ابلاغی، نجاتگرانی که نتوانند حد نصاب لازم در بخش آمادگی‌های جسمانی را کسب کنند، امکان شرکت در بخش مهارتی را از دست می‌دهند.

حسینی با اشاره به رعایت دقیق دستور العمل‌های بهداشتی در این دوره از برگزاری آزمون کسب درجه ایثار، افزود: تمامی مراحل این آزمون اعم از نه آیتم آمادگی جسمانی و پنج آیتم مهارتی در فضای آزاد و با لحاظ پیوست‌های بهداشتی اجرا شد.

او بیان کرد: در آزمون‌های نه گانه آمادگی جسمانی، نجاتگران پس از کسب امتیاز لازم، وارد مرحله بعدی شده که در این مرحله از تعداد ۲۸ نفر شرکت کننده ۱۰ نفر حائز شرایط حضور در آزمون مهارتی شدند.

حسینی گفت: آزمون مهارت‌های امداد و نجات با حضور داوران برگزار و نجاتگران راه یافته به این مرحله در پنج آیتم کمک‌های اولیه، جست و جو و نجات در جاده، جست و جو و نجات در آوار، جست و جو و نجات در محیط‌های آبی و جست و جو و نجات در کوهستان شرکت کردند که هر نجاتگری بتواند در این مرحله امتیاز مقرر شده را کسب کند، موفق به کسب درجه ایثار می‌شود.

درجه ایثار، بالاترین درجه در میان امدادگران و نجاتگران داوطلب جمعیت هلال احمر است و مستلزم سوابق کافی و آمادگی علمی، عملی و مهارتی قابل توجه امدادگران و نجاتگران هلال احمر است.

انتهای پیام/ غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.