سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مادر درهمه محور‌های شخصیتی انسان مطرح است

نماینده ولی فقیه دراستان کرمان گفت: زن و مادر جامعه ساز و تمدن ساز و در همه محور‌های شخصیت هرفرد نقش مهم و اثر گذاری دارد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمان در آئین آغاز به کار کارگروه بانوان دفتر امام جمعه کرمان که عصر امروز درمصلی امام علی برگزار شد باآرزوی موفقیت و توفیق الهی برای بانوان دراین عرصه گفت: امیدواریم این کارگروه یک جریان پویا و فعال درتراز انقلاب اسلامی باشد و بتواند به اهداف مورد نظر خود دراستان برسد.

او افزود: حضرت زهرا (س) القاب و اسامی فراوانی دارد و هرکدام ازاسم‌ها و لقب‌ها بخشی از شخصیت و فضیلت‌های آن را بیان می‌کند وهرکدام فضایلی را منعکس می‌کند.

او بااشاره به اینکه وقتی اسم تعدادش بالا رفت و لقب‌ها متعدد شد تصریح کرد: دلیل این تعدد این است که آن شخص شرافت بالایی دارد و باگفتن یک اسم و لقب نمی‌شود فضایل را منعکس کرد.

امام جمعه کرمان درخصوص ام الائمه گفت:مادر امامت و ولایت یعنی نقطه اتصال رسالت و نبوت با امامت و ولایت و بلکه ادامه آن و ام در لغت به معنی ریشه و مادر است.

او افزود: لقب ام الائمه محتوا و رسالتی درمعنای آن نهفته است که در شخصیت حضرت زهرا وجود دارد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی درادامه با تاکید بر نقش مهم مادر در خانه و خانواده و تربیت نسل‌ها گفت: هر انسانی شاگرد مادر است و از بزرگترین مردان تاریخ تا پایین‌ترین آن، سال‌ها پای درس مادر نشسته اند.

امام جمعه کرمان افزود: امام به عنوان یکی از مردان تمدن ساز قبل از آنکه در مکتب ارزشمند اسلام خود را مهیا کند، پای درس مادر است و، چون امام فرزند شهید است مادر، خلا وجودی پدر را برای امام پر می‌کند و در اثر تربیت مادر پاک و شجاع و مبارز شکل می‌گیرد.

او تصریح کرد: ازپدر شهید سلیمانی پرسیدند چرا پسر شما چنین رفتار‌های شایسته‌ای دارد، گفتتند هر ویژگی در رفتار و منش پسرم میبینید دراصل همه ویژگی‌های مادرش است.

او گفت: تربیت اصلی دست مادران است و اگر نقش مادر را حذف کنید ملت‌ها را به شکست کشانده اید.

نماینده ولی فقیه دراستان افزود: اگر یک تمدن بدون جنگ، کشتار و لشکرکشی بخواهد به فروپاشی برسد نظام خانواده آن را نابود کنند و مهم‌تر محور خانواده مادر است که با تغییر در ذهن وفکر آن‌ها می‌توانند یک نظام را به فروپاشی بکشند.

در ادامه فاطمه شفیعی، مسئول کارگروه ویژه بانوان دفتر امام جمعه در ویژه برنامه موهبت خمینی آغاز به کار کارگروه ویژه بانوان با تبریک میلاد حضرت زهرا سلام الله علی‌ها گفت: در سال ۹۸ نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ماموریتی به خواهران داد تا سازوکاری برای حضور جدی، موثر، ضابطه‌مند و جدی به حوزه زنان ترسیم شود، زیرا قبل از آن مدل مشخصی در این زمینه در استان وجود نداشت.

مدیر بخش خواهران دفتر امام جمعه افزود: ما اول کار مسائل مهم را احصا و عملکرد‌های پیش از آن و مدل‌های موجود را بررسی کردیم. او بااشاره به طراحی ساز و کار‌های مختلف دراین کارگروه و طرح سوالاتی گفت: اولین سوال این بود در حوزه زنان مسئله اصلی چیست و چرا جمعیت زنان با وجود همه تشکل‌های مربوطه به کنش موثر نمی‌رسد؟

او نحوه ارتباط نماینده ولی فقیه در استان با بانوان چیست و مکانیزمی که توسط خود بانوان به مسائل زنان پرداخته شود، کدام است را سوال دیگر دراین کارگروه مطرح کرد.

شفیعی گفت: باتلاش‌های صورت گرفته در نهایت به ۹ سرفصل به عنوان افق پیش رو با ۸ راهبرد رسیدم و اولین آن عملیاتی کردن منویات رهبری پیرامون زن است.

او تصریح کرد: کمیسیون‌های تخصصی نیز شکل گرفته و بانوان در صنوف مختلف در نظر گرفته شدند.

شفیعی افزود: در مجموع ۳۰ صنف مد نظر است و در گام اول ۱۰ صنف تعریف شده و ۲۰ صنف دیگر در فاز بعدی قرار خواهند گرفت.
انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.