مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به برنامه ریزی بیش از ۴۰ برنامه به مناسبت بزرگداشت مقام زن از برگزاری جشن روز زن در کنار مرقد مطهر سردار دل‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فاطمه السادات حسینی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمان امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین ولادت امام راحل (ره) ،گفت: به مناسبت بزرگداشت مقام زن، بیش از ۴۰ برنامه طی یک هفته در در بستر فضای مجازی (به صورت وبینار) و یا برنامه هایی با جمعیت محدود (به صورت حضوری و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی) برگزار می شود که مهمترین آنها مراسم بزرگداشت مقام زن است که در کنار مرقد مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد.

او افزود: هدف از اجرای این برنامه ها، جلوه بخشیده و نشان دادن دستاوردهای انقلاب و نقش بی نظیر بانوان در پیروزی انقلاب و مهمتر از همه وجودشان به عنوان مادر است.

حسینی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) به عنوان یک الگو برای زنان و مردان مطرح است، تصریح کرد: زنان می‌توانند به عنوان یک زن و مادر نقش بسیار بسزایی در تحکیم بنیان خانواده داشته باشند و در تعادل و توازن در مسئولیت‌هایی که در اجتماع بر عهده زنان است به خوبی ایفای نقش کنند.

او، ولایت‌مداران فجر آفرین، حماسه‌سازان فجر آفرین، خیرین فجرآفرین، ورزشکاران فجرآفرین، مادران فجرآفرین، هنرمندان فجرآفرین، کارآفرینان فجرآفرین، اسوه‌های صبر و مقاومت را از جمله برنامه هفته بزرگداشت مقام زن بیان کرد.

حسینی برگزاری کنگره سراسری شهدای زن کشور، برگزاری پیوند فاطمی، فرهنگ سازی ازدواج آسان برای جوانان، پویش بچه‌های حاج قاسم، برگزاری طرح چهل قسیم، طرح سه میم، (مسجد محله و مردم) و طرح جهش تولید را از دیگر برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن عنوان کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: ویژه برنامه‌های ما چهل گانه هستند برای چهل قشر از بانوان با رویکرد آگاه‌سازی معرفتی آموزشی در شرایط کرونا، مباحث مشاوره‌ای و مهارت های زندگی، مدیریت استرس‌ها و اضطراب‌ها که یکی از دغدغه‌های اصلی دفتر بانوان است.

حسینی افزود: با این اقدام، امید بر این است که بتوانیم از طریق این سمینارها و آموزش ها در فضای مجازی و به دلیل محدودیت ها، برنامه های حضوری را با جمعیتی ۳۰ تا ۴۰ نفره برگزار کنیم تا برای گروه‌های مختلفی تاثیر گذار باشند.

او تصریح کرد: مجموع برنامه هایی را که در سراسر استان کرمان برگزار می شود، بالغ بر ۵ طرح است که در همین ایام الله و میلاد حضرت زهرا(س) کلید می خورد.

حسینی بیان داشت: یکی از برنامه‌های خوبی که برگزار می شود، تجلیل از اسطوره های صبر و مقاومت، یعنی تجلیل از مادران چشم به راه شهیدان مفقودالجسد و جاوید اثر است.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار