سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتشار دو کتاب اجتماعی و دینی در جهرم

دو کتاب در حوزه اجتماعی و دینی شهرستان جهرم منتشر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌ الاسلام زین‌ العابدین  دست داده مسئول دفتر امام جمعه جهرم، گفت: کتاب خودکشی با موضوع بررسی عوامل، انگیزه‌ها، پیامدها و راه‌های پیشگیری از رفتارهای خود تخریبی به قلم حجت الاسلام محمد حسین مدبر و محسن عارفیان در ۲۱۲ صفحه نگارش شده که با مشارکت امور فرهنگی و تدوین آثار دفتر امام جمعه جهرم در نشر مصلی این شهرستان چاپ و منتشر شد.

او، به عناوین و موضوعات کتاب خودکشی اشاره کرد و تعریف و ماهیت خودکشی، مقارنات خودکشی، اعمال در حکم خودکشی، انواع خودکشی، آسیب‌های اقدام به خودکشی، عوارض افسردگی، علائم هشداردهنده خودکشی و راه‌های کنترل خشم  را از جمله این عناوین برشمرد.

دست داده، بیان کرد: کتاب برگی از دفتر مهتاب نوشته مهدی فصاحت درباره سرگذشت، زندگی و مبارزات مرحوم آیت‌الله سید ابوالقاسم شفیعی به همراه نامه‌ها، تصاویر و دست ‌نوشته‌ها با مشارکت امور فرهنگی و تدوین آثار دفتر امام جمعه جهرم منتشر شد.

مسئول دفتر امام جمعه جهرم، تصریح کرد: آیت‌الله شفیعی از علمای شهرستان جهرم بود که نقش او در مبارزات دوران ستم شاهی و برای ارشاد و هدایت مردم و همچنین مبارزه علیه دژخیمان آن زمان بارز و شاخص بوده است.

او، ادامه داد: آیت‌الله سید ابوالقاسم شفیعی موسوی، فرزند سید محمدعلی، متولد حوالی سال ۱۳۱۱ لارستان و دارای تحصیلات حوزوی در شهرهای شیراز و قم بود.

مسئول دفتر امام جمعه جهرم، افزود: از جمله اساتید ایشان در شیراز آیات سید محمد حسینی و شیخ ابوالحسن حدائق بودند و در قم، از محضر دکتر شهید مفتح و آیات عظام بروجردی و امام خمینی بهره گرفت و هنگام تحصیل در حوزه علمیه قم به عنوان طلبه ممتاز شناخته شد.

دست داده، اضافه کرد: آیت‌الله شفیعی بعد از فوت سید علی‌اکبر آیت‌اللهی در مسجد امام حسین(ع) جهرم، امام جماعت را بر عهده گرفت و از طرف امام خمینی و آیت‌الله العظمی گلپایگانی  مفتخر به اخذ وجوهات بود.

نویسنده کتاب برگی از دفتر مهتاب گفت: این عالم روحانی، خطیب و سخنوری توانا بود و در بیشتر محلات جهرم و بعضی اوقات در شهرهای دیگری مانند  شیراز و نیز کشورهای حوزه خلیج فارس مشغول تبلیغ امور دینی شد.

او، با بیان اشاره به اینکه منزل ایشان در اصل، منزل آیت‌الله سید عبدالحسین نجفی لاری بوده و چند سال است به نام حسینیه شفیعی نامگذاری شده است، بیان کرد: سرانجام این عالم، در پی بیماری در تاریخ دوم بهمن ۱۳۵۸ به جوار رحمت الهی پیوست و در محل اقامه جماعت خود، مسجد امام حسین(ع) به خاک سپرده شد. 

مسئول دفتر امام جمعه جهرم، به منظور پاسداشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله سید ابوالقاسم شفیعی، کتاب برگی از دفتر مهتاب در ۱۸۴ صفحه  منتشر شد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ت

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.