سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت آلوئه ورا در مشهد + فیلم

در بین کسب و کار‌های کشاورزی پرورش آلوئه ورا جزء یکی از بهترین عرصه‌های کشاورزی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،آلوئه ورا ( صبر زرد ) گیاهی از تیره کاکتوس به هزار درمان معروف است و از ژل موجود در برگ‌های ضخیم آن در ساخت نوشیدنی‌ها، انواع مربا و محصولات درمانی، آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود.

این گیاه در درمان سوختگی‌ها و ترمیم و جوان سازی پوست مناسب است و در درمان بیماری‌های نظیر ریفلاکس معده، رفع زخم‌های دهانی و آنفلوآنزا موثر است.

 از آنجایی‌که آلوئه ورا آفت و بیماری ندارد و هزینه‌های نگهداری کمی نیاز دارد به همین خاطر از لحاظ درآمدی کاشت آلوئه ورا از درآمد خوبی برخوردار است.

 ازآنجایی‌که گیاه آلوئه ورا خواص و ویژگی‌های متعددی دارد، برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال یک فرصت بسیار مناسب محسوب می‌شود.

مهم‌ترین آفت آلوئه ورا در مشهد سرما و یخبندان است؛ به همین خاطر اگر کشاورز بخواهد آلوئه ورا را در محیط باغ یا باغچه بکارد احتمال آسیب آن در مواردی مانند باد، سرما و یخبندان زیاد است؛ به همین دلیل داشتن یک گلخانه، خیال کشاورز را از این بابت راحت می‌کند.

 گلخانه آلوئه ورا به کشاورز این امکان را می‌دهد تا در کل سال بتواند محصول برداشت کند.

آلوئه ورا باید به صورت ارگانیک کاشته شود و از کود دامی پوسیده یا کمپوست قبل از کاشت استفاده شود. به هیچ عنوان نباید از کود شیمیایی و سم آفت کش استفاده کرد. گیاه آلوئه ورا قابلیت فرآوری بالایی دارد، ازاین‌روست که کشت این محصول می‌تواند به یکی از مشاغل موفق درزمینهٔ کشاورزی تبدیل شود.

آلوئه ورا گیاهی بسیار مقاوم است، آب که از هزینه‌های مهم صنعت کشاورزی است در این کار جزو هزینه‌های ناچیز است، کود، سموم کشاورزی و تجهیزات مدرن برداشت و کاشت هم نیاز ندارد و با یک بار کاشت تا سال‌های زیادی میتوانید برداشتی پر منفعت داشته باشید.

محسنی گفت مهمترین نکته‌ای که کاشت آلوئه ورا را اقتصادی و به صرفه و قابل توجه ساخته، قابلیت کشت آن در زمین‌های غیرحاصلخیز و خشک است.

با رونق واحد‌های فرآوری و از سرگیری صادرات این محصول، بازار‌های فروش آلوئه‌ورا رو به بهبود رفته و روند صعودی گرفته است.

هر زمین کشاورزی که شرایط کشت و حاصلخیزی خود را ازدست داده است می‌تواند زیر کشت آلوئه‌ورا رفته و به این ترتیب دوباره احیا شده و به چرخه تولید بازگردد.

خریداران برگ گیاه نیز معمولا کارخانجات دارویی و غذایی و همچنین عطاری‌ها هستند. البته با توجه فزونی تقاضا نسبت به عرضه در حال حاضر شرکت‌های متعددی هستند که محصولات کشاورزان را بصورت تضمینی خرید می‌نمایند و معمولا نگرانی بابت فروش محصولات وجود ندارد.

انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
رضا پورکریمی
۲۳:۳۹ ۲۲ تير ۱۴۰۰
با عرض سلام
کسی آدرس گلخانه آلوئه ورا در خراسان را دارد؟!
عبدالرضا
۱۴:۴۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
با یه سرچ ساده توی گوگل مپ میتونید همین واحد مجتمع گلخونه ای رو پیدا کنید. آلوئه ورا بهشت