رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت گناباد گفت: از ابتدای امسال در این شهرستان ۶ مورد جواز تأسیس و طرح توسعه با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۰۹۴ میلیارد ریال و زمینه اشتغال ۲۸۶ نفرصادر شد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  هادی ایزدی با بیان اینکه انتظار میرود نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۵۸ درصدی در زمینه اشتغال و رشد ۷۹۵ درصدی در زمینه سرمایه گذاری در سطح شهرستان باشیم.افزود: به استناد بند ۱۰ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که حمایت همه جانبه هدفمند از صادرات کالا‌ها و خدمات است، میبایست با افزایش صادرات زمینه تولیدات برونزا را فراهم کنیم تا شاهد یک پویایی اقتصادی در سطح کشور باشیم.

وی افزود: مشکل عمده بحث صادرات در گناباد، نبود دفتر گمرک در سطح شهرستان بود و صادرکنندگان برای انجام امور خود مجبور بودند از شهر‌هایی نظیر بیرجند اقدام کنند که با پیگیری‌های انجام شده از اوایل دی ماه سال گذشته این دفتر گمرک در گناباد ایجاد و در وقت و هزینه‌های صادرکنندگان شهرستان صرفه جویی بسزایی به عمل آمد.

رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت گناباد گفت:در ۶ ماهه نخست امسال در حدود ۲۸۱۰ تن صادرات از شهرستان به ارزش ۱۴۵۰ هزار دلار داشتیم که پیش بینی میشود این رقم تا پایان سال حداقل به ۸ میلیون دلار برسد.

 
ایزدی افزود: همچنین متوسط قیمت هر کالای صادراتی در گناباد ۵۷۸ دلار بوده درحالیکه متوسط قیمت استان بالغ بر ۸۲۱ دلار میباشد که این مساله برای شهرستان یک مزیت است چراکه هرچه وزن کالای صادر شده کمتر وارزش آن بیشتر باشد، آن صادرات ارزشمندتر است.

وی گفت: امسال نیز تا کنون همانند سال گذشته عمده صادرات شهرستان در زمینه زعفران بوده که بعد از آن پسته و ظروف چینی در رتبه‌های بعدی قرار دارند که مزیت امسال نسبت به سال گذشته افزوده شدن آرد و نوشیدنی‌های آلوئه ورا به جمع اقلام صادرات شهرستان میباشد وعمدتا صادرات شهرستان به کشور‌های مجاور از قبیل: افغانستان، عراق، سوریه و روسیه انجام میشود.

رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت گناباد افزود:در شهرستان گناباد از مجموع ۱۶۹ واحد تولیدی و ۳۲ معدن موجود، متأسفانه حدود ۷ درصد آن‌ها به دلایل مختلفی طی سال‌های گذشته دچار رکود شده اند که البته برخی از آن‌ها برای حفظ پویایی اقتصادی شهرستان به فعالین اقتصادی اجاره داده شده اند.

ایزدی با اشاره به بسته حمایتی دولت در زمینه صادرات گفت: حدود نیمی از هزینه‌های نمایشگاهی تولید کنندگان در خارج کشور را دولت متقبل میشود و به تولیدکنندگانی که بالای یک میلیون دلار در سال صادرات داشته باشند، جوایز صادراتی اهدا میشود، درخصوص تسهیلات اعطایی به تولیدکنندگان نیز دولت پیگیر آنست تا با کاهش نرخ سود تسهیلات، زمینه ساز بهره مندی بیشتر تولیدکنندگان از این تسهیلات شود.

انتهای پیام// ح. ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.