سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عادی انگاری شرایط زمینه شیوع موج چهارم کرونا را فراهم می کند

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه تغییر وضعیت کرونایی این استان از زرد به آبی هرگز به منزله عادی شدن شرایط نیست، گفت: عادی انگاشتن شرایط کرونایی احتمال بروز پیک چهارم را افزایش خواهد داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مرادی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان بابیان اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی و حفاظت‌های فردی همواره در اولویت بوده است، گفت: تغییر وضعیت کرونایی این استان از زرد به آبی هرگز به منزله عادی شدن شرایط نیست.

او افزود: اعضای ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا بایستی با بهره گیری از سامانه‌های مختلف و رسانه‌های گروهی این استان، به آگاه‌سازی و اطلاع رسانی مردم در این زمینه همچنان ادامه دهند، تا به واسطه عادی انگاری شرایط شاهد موج چهارم کرونا در زنجان نباشیم.

مرادی با اشاره به اینکه طی بررسی های انجام گرفته سالمندان به دلیل شرایط جسمی و بیماری‌های زمینه‌ای آسیب پذیرترین قشر در برابر ویروس کووید- ۱۹ هستند، گفت: اولویت جدی و اقدامات مداخله‌ای از سوی دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا بایستی بیش از پیش  مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: تلاش می‌شود که با اجرای طرح "شهید قاسم سلیمانی" میزان ابتلا و فوتی‌های کرونایی این استان به مراتب کاهش یابد که در این زمینه اقدامات ارزشمندی انجام گرفته  است.

مرادی بیان اینکه بیماران زمینه‌ای و سالمندان فاقد هرگونه چتر حمایتی که از آسیب پذیری بیشتری برخوردارند، باید مورد توجه جدی قرار بگیرند، تأکید کرد: سالمندان فاقد پوشش بیمه‌ای باید احصاء شده و راهکار‌های لازم جهت  رفع مشکلات آن ها  بررسی شود.

او گفت: تا روز  چهارشنبه این هفته اعضای ستاد ساماندهی سالمندان نیز گزارش دقیقی را از اقدامات انجام گرفته طی ۲ ماه گذشته به دبیرخانه ستاد ارائه کنند تا افق ۲ ماه آخر سال نیز تدوین شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه حوزه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی سالمندان در زمینه ویروس کووید - ۱۹ صرفا به شهر زنجان اختصاص ندارد و باید در دیگر شهرستان‌ها نیز گسترش یابد، افزود: در این زمینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سطح شمولیت تصمیمات خود را در زمینه اطلاع رسانی به سطح استانی تعمیم داده و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود به پیشبرد بهتر و هرچه سریعتر کار‌ها کمک کنند.

او با تاکید بر اینکه هدف اصلی ستادپیشگیری و مقابله با کرونا برای گروه‌های هدف حساس سازی جامعه نسبت به این قشر است، ادامه داد: از روسای کمیته‌های پنچ گانه خواست تا نسبت به برنامه‌های هدف گذاری شده اهتمام ویژه داشته باشند.

مرادی گفت: ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا همواره بر آن است تا در توزیع کمک‌ها ساماندهی به صورت نظام مند انجام شود تا احدی از جامعه هدف مورد بی مهری قرار نگیرد.
 
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.