سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازسازی خانه باغ ۲۰۰ ساله در کوهبنان

فرماندار شهرستان کوهبنان گفت: بازسازی خانه باغ ۲۰۰ ساله در دهستان جور شهرستان کوهبنان با هدف ایجاد بوم گردی انجام شده است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، خانه باغ شهریار دهستان جور شهرستان کوهبنان که دو قرن قدمت دارد طی سی سال گذشته بدلیل غفلت و بی توجهی در حال نابودی بود  که با حضور بخش خصوصی و تسهیلات دولتی جان دوباره ای گرفت و امروز به یکی از بهترین و زیباترین خانه‌های بوم گردی در شمال استان کرمان مبدل شده است.

حسین سالاری فرماندار شهرستان کوهبنان گفت: هوای کوهستانی به همراه جاذبه‌های مذهبی، تاریخی، سیاحتی، زیارتی، باستانی، گردشگری و طبیعی باعث شده که کوهبنان بعنوان یکی از قطب‌های گردشگری استان کرمان همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی باشد.

سالاری تصریح کرد: روستا‌های خوش آب و هوا در کوهبنان و بخش طغرالجرد زمینه را برای احداث و گسترش خانه‌های بوم گردی فراهم کرده است.

اوافزود: با گسترش خانه‌های بوم گردی و حضور گردشگران در روستا‌ها زمینه برای تبادل فرهنگ، احیای کارگاه‌های صنایع دستی، اشتغال پایدار در روستا‌ها و فروش محصولات تولیدی فراهم می‌شود.

فرماندار شهرستان کوهبنان گفت: در حال حاضر با حضور سرمایه گذار بخش خصوصی و همکاری میراث فرهنگی شاهد احداث و بازسازی خانه‌های بوم گردی در روستای تاریخی و گردشگری درب گزک و دهستان جور هستیم.

مهدی احمدی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کوهبنان گفت: هم اکنون درشهرستان کوهبنان ۱۵ واحدبوم گردی راه اندازی شده است یا درحال راه اندازی می‌باشد ودر آینده نیز گسترش خواهد یافت.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.