فرمانده یگان حفاظت کرمان گفت: ۱۳۰ میراث‌بان افتخاری در زمینه حفظ و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی با فرماندهی یگان حفاظت میراث همکاری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،سرهنگ علی حسینی ،فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان به همکاری میراث‌بانان افتخاری با یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان کرمان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۳۰ نفر از سراسر استان کرمان در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند که بیشتر آن‌ها در شهر کرمان حضور دارند.

او افزود: طرح استفاده از میراث‌بانان افتخاری به‌منظور مسئولیت‌پذیری اجتماعی و تسهیل روند انتقال مفاهیم به مردم با هدف احترام و صیانت از آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی در حال اجرا است.

سرهنگ حسینی با اشاره به اینکه بیشتر اماکن تاریخی و محوطه‌های باستانی استان کرمان در شهرستان‌های جنوبی قرار دارند، بیان کرد: با توجه این موضوع، همکاری بیش از پیش میراث بانان افتخاری و همچنین انجمن‌های مردم نهاد در زمینه حفاظت و مراقبت از آثار بیان شده را خواستار هستیم.

او تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ نیرو در قالب ۱۸ پایگاه حفاظتی در سراسر استان کرمان به حراست و پاسداری از اماکن تاریخی می‌پردازند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار