سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود موج بارشی به کردستان از اواخر هفته جاری

کارشناسی هواشناسی کردستان از ورود سامانه بارشی جدیدبه استان کردستان طی روزهای پایانی هفته جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خه بات قمری کارشناسی هواشناسی کردستان گفت:بر اساس تحلیل نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی، هوای استان تا ظهر پنجشنبه پایدار و نسبتا آرام خواهد بود، در این مدت آسمان در اکثر ساعات صاف و آفتابی بوده و فقط در ساعات اولیه صبح غبار صبحگاهی خواهیم داشت.

او افزود:از ظهر پنجشنبه تا بعد از ظهر جمعه همراه با عبور امواجی از تراز میانی جو، برای نیمه غربی استان افزایش پوشش ابر، وزش باد گاهی شدید، بارش برف و باران، در ارتفاعات کولاک برف و در برخی نقاط مه و کاهش دید پیش بینی می‌شود.

قمری بیان کرد:بارش‌ها در نیمه غربی استان (توابع شهرستان‌های بانه، مریوان، سروآباد، سقز، دیواندره و غرب سنندج و منطقه سرشیو و سارال) از شدت بیشتری برخوردار است و سبب مشکلات تردد و لغزندگی جاده‌ها خواهد شد.

کارشناس هواشناسی کردستان گفت:وزش باد هنگام فعالیت سامانه زیاد بوده و در ارتفاعات و مسیر‌های بین شهری موجب کولاک و کاهش دید می‌شود.

این کارشناس هواشناسی گفت:در نیمه شرقی استان (توابع شهرستان‌های بیجار و قروه) وزش باد شدیدتر از سایر نواحی استان بوده و بارش‌ها به صورت ضعیف و پراکنده است.

او افزود:از لحاظ دما نیز تا روز پنجشنبه تغییرات قابل توجه نخواهد بود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.