سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد ۸۲ کیلومتر کمربند حفاظتی در منابع طبیعی استان همدان

رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان از ایجاد ۸۲ کیلومتر کمربند حفاظتی در عرصه‌های طبیعی و اراضی ملی این استان تا پایان امسال، خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گودرز کیانی، رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اظهار داشت: برای ایجاد این کمربند حفاظتی حدود ۱۴ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که در صورت تخصیص و تامین بودجه، طرح به طور کامل اجرا می‌شود.

کیانی با اشاره به اینکه به طور میانگین سالانه ۳۶ کیلومتر کمربند حفاظتی (طی چهار سال گذشته) در استان همدان ایجاد شده است، افزود: این میزان در سال جاری با ایجاد ۸۲ کیلومتر کمربند حفاظتی بیش از ۲ برابر افزایش داشته است.

او احداث کمربند حفاظتی را دیواره تفکیک اراضی ملی و مستثنیات مردم دانست و هدف از اجرای طرح کمربند حفاظتی را تثبیت حد و مرز منابع ملی و مستثنیات اشخاص، پیشگیری از تجاوز احتمالی به اراضی ملی، تسهیل در پاسخ دهی استعلام ها، کاهش هزینه‌های قضائی پرونده، افزایش توان حقوقی، داشتن صرفه اقتصادی و تشخیص آسان عرصه‌های ملی با اراضی اشخاص عنوان کرد.

کیانی اظهار داشت: ایجاد کمربند حفاظتی در اراضی با ارزش ملکی زیاد که احتمال تعرض و سودجویی افراد وجود دارد، همواره در اولویت قرار داشته است.

انتهای پیام/د 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.