سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان؛

ارائه خدمات به سالمندان بایستی الکترونیکی شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: به جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سالمندان بایستی همه خدماتی که به این قشر ارائه می‌شود به صورت الکترونیکی باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مرادی‌ معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان عصر دیروز چهارشنبه در قرارگاه عملیاتی کرونا و ساماندهی سالمندان استان زنجان بابیان اینکه نقاهتگاه‌های زنجان آماده شده، گفت: اما همچنان زنجانی‌ها  حاضر نیستند دوران نقاهت خود را در این مراکز سپری کنند.
 
او افزود: مسئولان  و متولیان امر می‌توانند نسبت به جداسازی سالمندان بدسرپرست و مراقبت از آنها در نقاهتگاه‌های استان زنجان اقدام کنند.

مرادی با تاکید بر اینکه برای پیشگیری از ابتلای سالمندان به بیماری کرونا باید اقلام مورد نیاز آنهابا مراجعه به مراکز خدماتی  تهیه   و در اختیارشان قرار داده شود، گفت: دستگاه‌های ذیربط باید سامانه جمعیت سالمندان زنجان را تهیه و گروه‌بندی کنند و مکانیزم‌های خود را برای گروه هدف سالمندان به خصوص سالمندان دارای بیماری زمینه‌ای تعریف کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه تسهیلات اعطایی در حوزه‌های مختلف به سالمندان زنجانی توسط اعضای ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا مشخص شده و ساماندهی شود و برای ماه‌های آینده نیز در این خصوص برنامه‌ریزی شود، ادامه داد: در جلسه قرارگاه عملیاتی و ساماندهی سالمندان باید اقدامات جدیدی در راستای خدمت‌گزاری به سالمندان مد نظر قرار داده شده و نباید همان اقدامات گذشته گزارش داده شود.

مرادی با اشاره به وظایف کمیته‌های تشکیل شده اعم از کمیته پشتیبانی و جلب مشارکت‌های مردمی و غیره، گفت: در ستاد مواسات مصوبه‌ای در حال تهیه است که همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به جمع‌آوری کمک‌های مومنانه اقدام می‌کنند.
 
او گفت: دستگاه‌های اجرایی استان زنجان باید قبل از توزیع، هماهنگی لازم را با استانداری انجام دهند تا از موازی‌کاری جلوگیری کرده و نیازمندان واقعی شناسایی شود.

مرادی افزود: در حال حاضر ۳۸ هزار و ۵۰۰ نیازمند در سامانه شناسایی شده که برای پیشبرد بهتر کارها، توزیع اقلام به گروه‌های هدف سوق داده شده تا عدالت برقرار شود.

او با بیان اینکه همه خدماتی که به سالمندان ارائه می‌شود بایستی به صورت الکترونیکی باشد،گفت: باید تلاش کنیم تا پیک سوم کرونا در استان زنجان را به تزریق واکسن وصل کرده و از شیوع پیک جدید کرونا پیشگیری کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اینکه ۸۰ درصد فوتی‌های کرونایی استان زنجان را سالمندان تشکیل می‌دهند، افزود: میزان تاثیر اقدامات انجام شده بر آرامش و رفاه سالمندان زنجانی بایستی بررسی شود.

مرادی ادامه داد: در حال حاضر با اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تنها شهرستان ابهر در وضعیت نارنجی قرار دارد و باقی شهرستان‌های زنجان  به وضعیت زرد تغییر پیدا کرده‌اند.
 
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.