سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان:

سالانه ۱۰ هزار جویای کار در استان سمنان وجود دارد

غنیان بابیان اینکه به‌طور متوسط سالانه ۱۰ هزار جویای کار در استان وجود دارد، گفت: کمترین نرخ بیکاری متعلق به شهرستان سمنان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در آئین تکریم مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای استان سمنان و شورای مهارتضمن بیان اینکه سمنان در ۱۰ سال گذشته جزو استان‌های با کمترین نرخ بیکاری بوده است، اظهار داشت: به‌طور متوسط سالانه ۱۰ نفر جویای کار در استان وجود دارد.

او بابیان اینکه متوسط نرخ دانشجویان در استان سمنان دو برابر متوسط کشوری است، افزود: با رویکردهای اتخاذشده در سال‌های گذشته تعهد اشتغال در استان در گام اجرایی قرار گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۸ درصد از جویندگان کار در استان فاقد مهارت بودند، تصریح کرد: این رقم در ۹ ماهه سال جاری ۵۵ درصد بوده است.

غنیان با تأکید بر اینکه سال گذشته ۶۵ درصد افراد به کار گمارده شده فاقد مهارت بودند، افزود: این رقم در ۹ ماهه سال جاری به ۴۷ درصد رسیده و این امر حاکی از آن است که توجه به مهارت‌آموزی و استخدام افراد شاغل دارای مهارت در ارتقا سلامت اجتماعی در جامعه و افزایش بهره‌وری تأثیرگذار است.

او افزود: بر اساس آمار، میزان پایداری افراد دارای مهارت در کسب‌وکار ۲.۵ برابر افراد بدون مهارت است.

انتهای پیام / گ

برچسب ها: کار ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.