سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور اخطاریه زیست محیطی برای ۴ واحد شهرک صنعتی

سرپرست فرمانداری مهاباد گفت: چهار واحد در شهرک صنعتی به دلیل نصب نکردن پیش‌تصفیه و رهاکردن فاضلاب با آلودگی بیشتر از استاندارد، اخطاریه دریافت کردند.

عارف خدرلو سرپرست فرمانداری شهرستان مهاباد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: پساب‌های شهرک صنعتی بسیار آلوده هستند و احتمال دارد این شیرابه‌ها به آب‌های زیرزمینی و همچنین آب آشامیدنی روستا‌های اطراف نفوذکنند.

خدرلو با اشاره به اینکه برای چهار واحد صنعتی در این شهرک به دلیل نصب نکردن پیش‌تصفیه اخطاریه صادر شده است، افزود: تمامی واحد‌های صنعتی قبل از بهره بردای باید پیش تصفیه برای واحد‌های خود در نظر بگیریند در غیر این صورت حق بهره برداری نخواهند داشت.

او ادامه داد: هم اکنون بخش زیادی از فاضلاب واحد‌های شهرک صنعتی بدون تصفیه اصولی از طریق زهکش‌ها به مناطق پایین دست شهر منتقل شده و باعث آلودگی خاک، هوا و آب‌های سطحی پایین دست شهرک می‌شود.

سرپرست فرمانداری مهاباد تصریح کرد: یکی از برنامه‌های کوتاه مدت شهرک تا قبل از راه‌اندازی مرحله دوم تصفیه‌خانه، لایروبی زهکش‌ها ونصب سیستم پیش‌تصفیه در واحد‌های این شهرک صنعتی است.

خدرلو گفت: هم اکنون ۴.۵ هکتار زمین در مجاورت شهرک صنعتی مهاباد خریداری شده و عملیات زیرساخت و لوله‌کشی آب آن نیز انجام شده است.

انتهای پیام/ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.