رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ششمین اخطاریه زیست محیطی برای شهرک صنعتی در مهاباد صادر شد.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: پس از پایش ۱۳۶ واحد صنعتی در این شهرستان برای شش واحد آلاینده از واحد‌های مستقر در شهرک صنعتی اخطاریه صادر شد و این واحد‌ها موظف به رعایت ضوابط زیست محیطی هستند.

سخنور افزود: این واحد‌ها که خروجی پساب تولیدی آن‌ها دارای بار آلایندگی بیش از حد استاندارد مورد قبول سازمان حفاظت محیط زیست است، مکلف شدند تا نسبت به راه اندازی پیش تصفیه اقدامات لازم را انجام دهند.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول در مهاباد اضافه کرد: متأسفانه درصد زیادی از فاضلاب تولیدی این واحد‌ها به دلیل عدم ظرفیت تصفیه خانه مرکزی شهرک صنعتی به صورت خام و بدون تصفیه وارد زهکش‌های اطراف شهرک صنعتی می‌شود و تولید بوی نامطبوع این فاضلاب باعث ایجاد مزاحمت برای ساکنین منطقه شده است.

سخنور تصریح کرد: تاکنون شش اخطاریه زیست محیطی برای تصفیه خانه مرکزی شهرک صنعتی و تعدادی از واحد‌های مستقر در شهرک صادر شده و مدیرکل شهرک‌های صنعتی استان نیز برای احداث پیش تصفیه این واحد‌ها مهلت تعیین کرده و در صورت ادامه آلایندگی، این واحد‌ها به عنوان واحد‌های آلاینده معرفی و مالیات قانون آلایندگی از این واحد‌ها اخذ خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اذعان کرد: در پنج ماهه اول سال جاری ۱۳۶ مورد پایش با هدف نظارت بر روند فعالیت واحد‌های صنعتی و خدماتی، مراکز فنی معاینه خودرو، پایش پسماند‌های پزشکی و محل دفن زباله شهری توسط کارشناسان پایش این اداره انجام شده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.