سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه ۵۴۲ روستای استان اردبیل بازگشایی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با تلاش راهداران راه ارتباطی ۵۴۲ روستا بازگشایی شده و رفت و آمد در آن‌ها در جریان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کلیم‌الله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در پی بارش سنگین برف در ۲ روز اخیر راه ارتباطی ۶۴۲ روستا در استان مسدود شده بود که با تلاش راهداران تاکنون راه ارتباطی ۵۴۲ روستا بازگشایی شده و رفت و آمد در آنها در جریان است. او افزود: راهداران تلاش می‌کنند تا راه‌ ارتباطی ۱۰۰ روستای باقیمانده را امروز بازگشایی کنند و به احتمال زیاد از فردا راه‌های ارتباطی تمامی روستاهای استان باز خواهد شد.

وثوقی با بیان اینکه بدنبال بارش برف ماموران راهداری نمک‌پاشی و برفروبی در جاده‌های استان را آغاز کرده‌اند، اضافه کرد: امسال برای بازگشایی جاده‌های استان ۲۸ هزار تن شن و نمک خریداری و در انبارها و راهدارخانه‌ها ذخیره شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه داد: ۲۳۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین با ۴۲۰ نیروی انسانی در قالب ۸۰ گروه راهداری جهت انجام عملیات برفروبی و بازگشایی در محورها و گردنه‌های استان اردبیل مستقر هستند.

وثوقی با تقدیر از همکاری و تلاش پلیس راه، هلال احمر، اورژانس جاده‌ای و سایر نیروهای امدادی از استقرار گروه‌های راهداری در تمام جاده‌های استان خبر داد و گفت: با تلاش همکاران این اداره کل تاکنون هیچ مورد خاصی از گرفتار شدن مسافران در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر گزارش نشده است.

او با بیان اینکه ۱۳۹ سامانه هوشمند نظارت و کنترل در جاده‌های استان نصب شده است، از رانندگان خواست به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و در صورت ضرورت با رعایت سرعت مطمئنه رانندگی کرده و وسایط نقلیه خود را مجهز به تجهیزات ایمنی از جمله زنجیرچرخ کنند تا سفر راحت و ایمنی داشته باشند.

وی از مردم و مسافران خواست با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌های اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.