سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه ۳۰ روستای آذربایجان شرقی مسدود است

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت:به دنبال بارش برف با تلاش نیرو‌های راهداری راه‌های اصلی و فرعی بازگشایی شده است و عملیات برفروبی ۳۰ راه روستایی هم تداوم دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،غلامرضا رسول زاده معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت:روستا‌های گرفتار در محاصره برف به صورت عمده در شهرستان‌های هشترود، چاراویماق، میانه، مرند، ورزقان و اهر واقع هستند.

اوافزود:هم اکنون ۲ هزار و ۷۵۴ روستا در سطح استان وجود دارد ،که از این تعداد حدود یک هزار روستا فاقد راه دسترسی مناسب است و در ساعات اولیه بارش برف راه بیشتر آن‌ها مسدود می‌شود.

او  گفت: در پی بارش برف روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری ۱۱ هزار و ۷۲۰ کیلومتر-باند از راه‌های استان توسط گروه‌های راهداری برف روبی و نمک پاشی شده است و در این عملیات در کلیه جاده‌ها یک هزار و ۸۶۵تن مخلوط شن و نمک مورد استفاده قرار گرفته است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی تعداد ماشین آلات سبک و سنگین فعال در عملیات راهداری زمستانی استان را ۳۷۶ دستگاه اعلام و یادآوری کرد: این دستگاه‌ها شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف خور، نمک پاش، تراکتور و سایر دستگاه‌های سبک و سنگین است که برای طرح راهداری زمستانی تجهیز شده اند.

رسول زاده گفت: یک هزار و ۱۶۹ نفر از نیرو‌های راهداری نیز در عملیات راهداری زمستانی فعال هستند و با استقرار در جاده‌های استان به مسافران و خودرو‌های عبوری کمک می‌کنند.

او  راه‌های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر اعلام کرد و افزود: مردم می‌توانند از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوست از وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی اطلاع کسب کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.