سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۲۰ نفر از مخلان نظم و امنیت عمومی در سیستان و بلوچستان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ماموران انتظامی استان در هفته گذشته موفق به شناسایی تعدادی از برهم زنندگان نظم عمومی جامعه و حاملان سلاح سرد شده که پس از هماهنگی با مراجع قضائی در چندین عملیات موفقیت آمیز ۱۲۰ نفر از این افراد را دستگیر کردند.

سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  با اشاره به برخورد قاطعانه پلیس با حاملان سلاح سرد از اجرای مستمر طرح جمع آوری سلاح سرد با هدف کنترل جرائم خشن در سیستان و بلوچستان خبر داد.

او بیان کرد: حمل سلاح سرد توسط جوانان و نوجوانان در جامعه به یک معضل اجتماعی و یکی از دغدغه‌های پلیس تبدیل شده چراکه عامل وقوع بسیاری از جرائم خشن از جمله زورگیری،سرقت‌های توام با خشونت، قتل، نزاع دسته جمعی و بسیاری از جرائم دیگر است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در این راستا تعداد ۲۲۰ تیغه انواع سلاح سرد در عملیات‌های مختلف انتظامی در سطح استان کشف شده است افزود: ارتکاب جرم و تهدید مردم با سلاح سرد و حمل آن از مواردی است که پلیس به شدت با آن برخورد کرده و عواقب قانونی شدیدی را برای افراد در پی دارد.

او ارتقای سطح آگاهی جامعه را مهمترین عامل در جهت کاهش میزان استفاده از سلاح سرد برشمرد و گفت: کانون گرم خانواده، نزدیکی روابط والدین با فرزندان،افزایش بصیرت و آگاهی افراد خانواده از عوامل مهم تأثیرگذار در کاستن میزان استفاده از سلاح سرد است.

سردار طاهری با تاکید بر عزم جدی پلیس بر تداوم اجرای طرح برخورد با حاملان سلاح سرد با هدف ریشه کن کردن جرائم خشن در سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد :پلیس به آن دسته از افرادی که هنوز دست از شرارت بر نداشته و نظم عمومی را برهم می زنند هشدار میدهد که زودتر به آغوش جامعه برگشته و بدانند که نیروی انتظامی در اجرا و برقراری مطلوب امنیت شهروندان هرگز عقب نشینی نمی‌کند و با صلابت و اقتدار در برخورد با قانون شکنان به کار خود ادامه می دهد.

او  از شهروندان خواست به منظور ارتقای امنیت در محلات و برخورد قاطعانه با اخلالگران نظم و امنیت عمومی هر گونه اخبار خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.