سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همتی:

نرخ مشارکت اقتصادی هرمزگان ۵۰ درصد است

استاندار هرمزگان گفت: در سه ماهه دوم سال نرخ مشارکت اقتصادی در هرمزگان بالای ۵۰ درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز چهارم آذرماه در ساختمان وزارت راه و شهرسازی، تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی به ارزش ۱۰۰ هزار میلیارد ریال و ۸۰۰ میلیون یورو امضا شد.

‌سرمایه‌گذاری‌هایی که طبق این تفاهم‌نامه در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی انجام خواهد شد، شامل توسعه و تجمیع کارخانجات صنعتی، کارخانه کانتینرسازی، احداث پالایشگاه آلومینا، احداث و توسعه کارخانجات لوازم خانگی و احداث کارخانه‌های روی، سرب، منگنز و مس است.

بنابر این گزارش منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با دارا بودن ظرفیت‌های تولید، ایجاد ارزش افزوده، صادرات، دسترسی به آب‌های آزاد و زیرساخت‌هایی مناسب، از مزیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است.

در این مراسم که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، سرمایه‌گذاران دریایی و بندری حضور داشتند.


بیشتر بخوانید


در ادامه این مراسم همتی استاندار هرمزگان با بیان اینکه سعی کردیم از همه ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه هرمزگان استفاده کنیم گفت: هرمزگان قلب تپنده اقتصادی ایران است و در این حوزه نقش بسیار موثری را ایفا می‌کند.

او ادامه داد: حضور در کنار نوار ساحلی کشور و همچنین داشتن ۵ جزیره در این منطقه نشان دهنده فعال بودن این منطقه است.

همتی اظهار کرد: در حوزه سواحل مکران هم اجرای این پروژه‌ها حال پیگیری است.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: به دنبال استفاده از ظرفیت‌های مهم در این حوزه هستیم و به مرور به این سمت حرکت کنیم.

او گفت: منطقه ویژه اقتصادی در این استان مسیر بندر جدیدی را فراهم می‌کند و ارزش افزوده هزینه دسترسی به آب‌های آزاد و انباشت دانش و تجارب و وجود پالایشگاه‌های بزرگ و مهم کشور از مزایای این بخش است و انگیزه برای سرمایه‌گذاری در این بخش را افزایش می‌دهد.

او ادامه داد: تصمیم گیری‌ها در این حوزه نقش بسیار موثری دارد و ما امیدواریم زودتر از شش ماه این تفاهم نامه‌ها مبادله و به مرحله اجرایی برسد و حمایت‌های خاصی انجام شود.

این مقام مسئول توضیح داد: استانداری هرمزگان برای حمایت ویژه و جهادی از سرمایه گذاران اعلام آمادگی می‌کند تا بتوانیم در توسعه اقتصادی استان و کشور سهیم باشیم.

همتی در پایان گفت: در سه ماهه دوم سال نرخ مشارکت اقتصادی در هرمزگان بالای ۵۰ درصد بوده است، این در حالی است که متوسط کشوری ۳۹ درصد است و همچنین در هرمزگان امکان حمل و نقل زمینی، هوایی و دریایی در سطح بزرگ وجود دارد و همه این‌ها نشان از ظرفیت‌های بالای استان برای ایجاد رشد و توسعه اقتصادی است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.