سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روغن خوراکی دُرِ گرانی که به هر کس ندهند/ شماره ملی بدهید روغن تحویل بگیرید

در حالیکه مسئولان دم از واردات روغن خوراکی و توزیع این محصول در بازار مصرف می‌زنند، اما بسیاری از مردم همچنان از نبود روغن و شروط فروشندگان برای ارائه آن گلایه دارند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، وقتی صحبت از نبود و کمبود روغن خوراکی به ویژه روغن سرخ کردنی به میان می‌آید، بلافاصله مسئولان دم از واردات این محصول، توزیع آن در بازار مصرف و افزایش تولید آن در کارخانه‌های روغن در استان خوزستان می‌زنند.

کمبود روغن خوراکی و پیدا کردن آن دغدغه کوچکی نیست، اما فروشندگان شروطی برای ارائه آن وضع کرده اند که یا باید محصولات دیگری به اجبار خریداری شود یا باید شماره کارت ملی ارائه داد تا بتوان فقط ۲ بطری روغن تحویل گرفت.

هندیجان هم از این موضوع مستثنی نیست و کمبود این محصول موجب نارضایتی شهروندان شده است. علی مرادی یکی از شهروندان گفت: در رسانه‌ها خبر‌ها بوی روغن و تولید آن در استان خوزستان می‌دهند، مسئولان می‌گویند این محصول از طریق بنادر وارد کشور شده و در بازار توزیع شده است، ولی وقتی به فروشگاه‌های کوچک و بزرگ می‌رویم، حتی یک بطری روغن هم دیده نمی‌شود.


بیشتر بخوانید


او افزود: در فصل تابستان گزارش‌ها و خبر‌های کشت و برداشت کلزا و دانه‌های روغنی در نقاط مختلف خوزستان و انتقال آن‌ها به کارخانه‌های روغن کشی رسانه‌ها را پر می‌کند و مسئولان می‌گویند که دچار کمبود نخواهیم شد، ولی هرازگاهی با قحطی آن مواجه می‌شویم و باید آن را با قیمت بسیار بالایی خریداری کنیم.

مرادی بیان داشت: تاکنون باید به اجبار محصولات دیگری مثل کیک صبحانه خریداری می‌کردیم تا روغن تحویل بگیریم، حالا پای ارائه شماره کارت ملی هم به موضوع باز شده است، اگر انبار‌های دپوی روغن کشف می‌شوند، محصولات مکشوفه سر از کجا در می‌آورند که مردم قطره‌ای از آن را نمی‌بینند؟ اگر روغن وارد می‌شود پس چرا همچنان با کمبود مواجه هستیم؟

کمبود روغن خوراکی و به ویژه سرخ کردنی، مشکل مردم هندیجان نیست، بلکه در اهواز و سایر شهرستان‌ها نیز با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می‌کنند، این در حالی است که خوزستان قطب تولید محصولات کشاورزی و از جمله کلزا و کنجد بوده و کشت و صنعت گلستان با نام تجاری ساعی در استان در زمینه تولید روغن‌های خوراکی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Amir
۱۴:۳۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
فروش افتابگردان روغنی کیلویی ۲۵بذراسکارمخصوص روغن کشی
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۴ دی ۱۳۹۹
کوپن روغن نباتی بدهید به سرپرستان خانوار