سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدمات الکترونیک در ۱۲۲ روستای لرستان برقرار شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: ۱۲۲ روستای این استان از دولت الکترونیک بهره‌مند شدند و تا پایان سال نیز ۷۵۵ روستای دیگر از این خدمت برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، شهاب حیدری،مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان در جلسه شورای اداری مدیران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان اظهار داشت: ارائه خدمات الکترونیک به ۱۲۲ روستا در قالب طرح خدمات اجباری روستایی (USO) بوده است.

او افزود : یکی از مهم‌ترین اهداف مجموعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در لرستان توسعه خدمات الکترونیک و اقتصاد دیجیتال است که تمامی مردم نقاط شهری و روستایی باید از آن بهره‌مند شوند چراکه اتصال مناطق دور افتاده و کمتر توسعه‌یافته به شبکه ملی اطلاعات از مهم‌ترین گام‌های کاهش شکاف دیجیتال است.

حیدری گفت: بهره‌برداری از ۱۴۰ کیلومتر خط انتقال دیتا فیبر نوری و همچنین ۱۶ سایت در نقاط مختلف روستایی از جمله پروژه‌های مربوط به طرح USO در لرستان است چراکه ۲ هزار روستای این استان باید مطابق برنامه ششم توسعه و تا پایان سال به شبکه ملی اطلاعات وصل شوند.

او ادامه داد: در مرحله اول این طرح یک هزار و ۲۴۵ روستای لرستان به این شبکه متصل شده است و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری نیز ۷۵۵ روستای دیگر نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی می‌توانند خدمات الکترونیکی خود را در این بستر ارائه دهند، گفت: تحت پوشش بودن ۲ هزار و ۵۷۸ روستا از شبکه‌های ارتباطی، بهره‌مندی ۸۲ درصدی مناطق دورافتاده از خطوط تلفن ثابت، واگذاری ۲ هزار و ۳۳۴ خط ارتباطی روستایی، نصب و راه‌اندازی هزاران سایت نسل اول تا چهارم اپراتور‌های تلفن همراه از جمله اقدامات این اداره کل جهت تحقق دولت الکترونیک است.

بیش از یک میلیون و ۴۱۰ هزار خط تلفن همراه اعتباری و دائمی در لرستان ایجاد و ۶۷ هزار پورت پرسرعت (ADSL) دایر شده، ۹۳ درصد روستا‌ها و حدود ۹۹ درصد جاده‌های اصلی این استان نیز دارای پوشش تلفن همراه است.

طرح خدمات اجباری روستایی (USO) به منظور تحقق موارد مندرج در بند ط ماده سه قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر توسعه و ترویج ارتباطات و فناوری اطلاعات در نقاط مختلف کشور و الزامات دولت در خصوص تسهیل و تسریع دسترسی به خدمات مخابراتی، پستی و فناوری اطلاعات برای هر یک از آحاد کشور در نقاط روستایی و دورافتاده، در برنامه و بودجه دولت لحاظ شده است.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.