سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تفرش، شهر بدون دخانیات

وزارت بهداشت تفرش را شهر بدون دخانیات اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  وزارت بهداشت شهر تفرش و روستای نقوسان این شهرستان را در استان مرکزی به عنوان مناطق بدون دخانیات انتخاب کرد.

بر این اساس باید  با برنامه ریزی و به تدریج اماکن توزیع و فروش مواد دخانی از جمله سیگار و قلیان در شهر تفرش و روستای نقوسان به خصوص در محلات منتخب محدود شود و در پایان برنامه همه مراکز توزیع و فروش دخانیات و قلیان تعطیل خواهند شد.

در همین راستا و به منظور هماهنگی‌های لازم جلسه‌ای با حضور مسئولان استان مرکزی و شهرستان تفرش در این شهر برگزار شد.

جلسه هماهنگی شهر بدون دخانیات با حضور معاون مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی، رئیس گروه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان و جمعی از مدیران شهرستانی به ریاست حاج علی بیگی فرماندار تفرش برگزار شد.

طرح شهر و روستای بدون دخانیات طرح کشوری است که با هدف کاهش عرضه و تقاضا در زمینه مواد دخانی از جمله قلیان و سیگار در راستای ماده هشت کنوانسیون جهانی کنترل و مبارزه با دخانیات و بر اساس دستورالعمل دبیرخانه ستاد کنترل دخانیات مرکز سلامت محیط و کار جمعیت شهری در همه استان‌ها اجرا می‌شود.

بر این اساس در هر استان باید یک شهر و یک روستا به عنوان مناطق بدون دخانیات انتخاب شده و طبق برنامه تدریجی همه مراکز توزیع و فروش دخانیات و قلیان در این مناطق تعطیل شود.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.