سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت چغندر از ۹۰۰ هکتار اراضی مشهد به پایان رسید

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: با توجه به میانگین برداشت حدود ۴۵ تن چغندر از هر هکتار، امسال حدود ۴۵ هزار تن از این محصول در مشهد تولید می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امید طهماسبی زاده مدیر جهاد کشاورزی مشهد با اشاره به اولویت کشت در محصولات استراتژیکی همچون چغندر گفت: تولید محصولات استراتژیک تأثیر بسیار مهمی در امنیت غذایی کشور دارد و به همین منظور برنامه اغلب کشور‌ها ابتدا تولید کافی این قبیل محصولات در داخل و پس از آن تولید محصولات دیگر است.

او افزود: واردات محصولات استراتژیک علاوه بر آنکه باعث خروج ارز از کشور آن هم در شرایط بسیار سخت تحریم می‌شود، در بحث اشتغالزایی هم مشکلاتی را بوجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید


مدیر جهاد کشاورزی مشهد با اشاره به سطح زیرکشت ۹۰۰ هکتاری امسال و افزایش ۲۲۰ هکتاری در مقایسه با پارسال (رشد ۱۳ درصدی) ادامه داد: با توجه به میانگین برداشت حدود ۴۵ تن از هر هکتار چغندر نیز پیش بینی می شود امسال حدود ۴۵ هزار تن محصول چغندر در شهرستان تولید شود.
 
طهماسبی زاده بیان کرد: کاشت چغندر قند برای بیش از ۵۰ نفر در سطح هر هکتار اشتغالزایی ایجاد می‌کند.

او تصریح کرد: ارقام کشت شده دروتی. اسپورتا، دزیرا، پرشیا، اریا و شکوفا است که بیشتر چغندرقند برداشت شده در این شهرستان به کارخانه قند شیرین مشهد تحویل داده شده و درصد اندکی از این محصول به کارخانه‌های قند شهرستان‌های شیروان و نیشابور ارسال می‌شود.
 
انتهای پیام//ف.ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.