مدیر جهادکشاورزی تربت جام گفت: کیل گیری مزرعه چغندر قند با حضور رئیس مرکز جهاد کشاورزی و کارشناس مروج پهنه بخش نصرآباد صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضاعرفانی مدیر جهادکشاورزی تربت جام گفت: در سال زراعی کنونی سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان دو هزار و ۲۱۰ هکتار است که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۵۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

او با بیان این که از مرحله کاشت تا برداشت این محصول افزون بر ۵۰ نفر روز در هر هکتار مشغول به کار می‌شوند، افزود: عمده کشت محصول چغندرقند تربت جام در اراضی کشاورزی بخش مرکزی و بخش نصرآباد این شهرستان کشت می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی تربت جام ادامه داد: میانگین تولید چغندرقند در اراضی مستعد این منطقه در هر هکتار افزون بر ۵۰ تن است سال گذشته افزون بر ۶۰ هزار تن چغندر قند بهاره در این شهرستان تولید شد و امسال نیز پیش بینی می‌شود بیش از ۱۱۱ هزار تن از این محصول در این منطقه تولید شود که در صورت تحقق این پیش بینی نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد افزایش خواهد داشت.

مصطفی رضوانی مقدم رئیس مرکزجهاد کشاورزی نصرآباد گفت: در عملیات کیل گیری میزان تولید، نحوه آبیاری عملکرد و استفاده از امکانات و میزان عیار تحویلی به کارخانجات قند مد نظر قرار می‌گیرد.

او افزود: با حضور کارشناسان زراعت و ترویج از مزرعه بهره بردار نمونه چغندرقند آقای ایروانی دهستان بالاجام بخش کاریزان کیل گیری شد.

رئیس مرکزجهاد کشاورزی نصرآباد ادامه داد: بستر سازی مناسب، کشت به موقع، استفاده از بذر مرغوب استفاده از کود حیوانی قبل از کاشت و آبیاری به موقع و مناسب و مبارزه به موقع با علف‌های هرز از جمله عواملی دانست که نتیجه برداشت عالی از مزرعه بوده است.

انتهای پیام//س، ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.