سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری ششمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع دستی در مرودشت

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مرودشت، گفت: ششمین دوره داوری مهر اصالت ملی برای هنرمندان صنایع دستی در مرودشت برگزار می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهمن مردانی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مرودشت،  بیان کرد: یکی از افتخارات هر ملت و کشوری صنایع بومی و دستی آن است.

او، تصریح کرد: صنایع دستی مجموعه هنرهای اصیل، بومی و مردمی هر منطقه بوده که ریشه‌های عمیق و استوار در اعتقادات، آداب و رسوم و مجموع فرهنگ معنوی جامعه دارد و نمایشگر فرهنگ و تمدن اقوام بوده است.

مردانی با اشاره برگزاری ششمین دوره داوری مهر اصالت ملی در سال ۱۴۰۰، ادامه داد: برگزاری این جشنواره با هدف کمک به ارتقای و بهبود کیفی محصولات تولیدی، ایجاد رقابت سالم بین صنعتگران و هنرمندان کشور، تسهیل در شناسایی هنرمندان فعال و معرفی آثار برگزیده و همچنین ایجاد انگیزه بروز استعدادها و خلاقیت در تولید صنایع دستی برپا می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مرودشت، افزود: در سال ۱۳۹۴ یکی از هنرمندان صنایع دستی شهرستان مرودشت به نام قمررخ گرامی در رشته گلیم بافی توانست امتیاز لازم نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی کشور را با معیارهای مرغوبیت، اصالت، نوآوری در طرح و اجرا، قابلیت حضور در بازار قابل توجه در بازار، سازگاری با محیط زیست و قوانین جاری کشور را از آن خود کند.

او، اضافه کرد: تمامی تولیدکنندگان انفرادی و کارگاهی صنایع دستی دارای مجوز صنایع دستی که تولیدات قابل تکثیر داشته باشند مجاز به شرکت در این فراخوان هستند که می‌توانند با مراجعه به اداره، مراحل شرکت در این برنامه را طی کرده و از این فرصت به وجود آمده بهره مند شوند.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.