هنرمندان صنایع دستی استان مرکزی با کسب ۹۴ نشان ملی در کشور پیشتازند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، هنرمندان صنایع دستی استان مرکزی با کسب ۹۴ نشان ملی نشان ملی و مرغوبیت کالا در بین هنرمندان کشور پیشتازی می‌کنند.

کاظمی معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: با کسب ۲۹ نشان ملی در سال گذشته تا کنون ۹۴ اثر فاخر هنرمندان حوزه صنایع دستی استان مرکزی مهر اصالت ملی و مرغوبیت کالادریافت کرده اند.

کاظمی از ثبت ۱۰ اثر صنایع دستی در یونسکو هم گفت وافزود: این آثار در حوزه‌های رودوزی‌های سنتی، پاپوش سنتی، قلم زنی و آثار چوبی بوده است.

او با اشره به برنامه‌های روز جهانی صنایع دستی گفت: چندین نمایشگاه، افتتاح کارگاه صنایع دستی در خمین و تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی از برنامه‌های این روز است.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ازاجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم این روز هم گفت وادامه داد: به دلیل شیوع کرونا تا کنون ۱۰ میلیارد ریال به هنرمندان خسارت وارد شده است.

او برگزای نشدن نمایشگاه‌های نوروزی و فروش کم محصولات را علت این موضوع دانست و گفت: هنرمندان آسیب دیده دراین بخش می‌توانند با ثبت نام درسامانه کارا نسبت به دریافت تسهیلات اقدام نمایند.
۲۰ خرداد ماه مصادف ۱۰ ژوئن روز جهانی صنایع دستی نامگذاری شده است.
در استان مرکزی ۸ هزار و ۲۰۰ هنرمند در ۱۲۰ رشته هنری صنایع دستی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.