سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش حجم مصرف گاز در خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: با توجه به برودت هوا مصرف گاز طبیعی در خراسان رضوی در هفته گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴/۷۳ درصد افزایش داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن افتخاری مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: از ۱۵ تا ۲۱ آذر ماه امسال ۳۶۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در خراسان رضوی  مصرف شد که این مقدار در سال گذشته ۳۱۹ میلیون مترمکعب بوده است.

او افزود: مجموع گاز طبیعی مصرفی آذر ماه امسال در خراسان رضوی تا بیست و یکم این ماه هم یک میلیارد و ۵۰ میلیون مترمکعب بود که این مقدار هم از سال گذشته ۸۹ میلیون مترمکعب بیشتر است.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به اینکه بطور معمول بیش از ۷۰ درصد گاز طبیعی خراسان رضوی در نیمه دوم سال در بخش خانگی مصرف می‌شود ادامه داد: تامین پایدار و مطمئن گاز طبیعی تابعی از همراهی همه بخش‌های مختلف مصرفی به ویژه بخش خانگی در روز‌های سرد سال است.

افتخاری بیان کرد: راهکار‌های بسیار ساده‌ای برای مدیریت و کاهش مصرف گاز در بخش خانگی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به استفاده از پوشش گرم زمستانی در منزل، نصب پرده بر روی پنچره‌ها و در ورودی، خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق‌های بدون استفاده، نصب درزگیر در پنجره‌ها و درها، عایق‌بندی لوله‌های آب گرم رادیاتور مرکزی و بستن خروجی کانال‌های کولر در زمستان اشاره کرد.

او تصریح کرد: مرکز خدمات الکترونیک و ارتباطات مردمی شرکت گاز خراسان رضوی با شماره تلفن ۱۸۹۴ آماده راهنمایی شهروندان در زمینه راهکار‌های کاهش مصرف گاز طبیعی است.

شرکت گاز خراسان رضوی  دو میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک دارد که نزدیک به ۵۰۰ هزار مشترک خانوار روستایی هستند.
 
انتهای پیام// ف.ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.