سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح خوانا برای ۲۰ هزار دانش‌آموز مازندرانی

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران از پوشش بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز مازندرانی در طرح خوانا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علیرضا سعدی پور مدیرکل آموزش وپرورش مازندران در آیین افتتاحیه کارگاه آموزشی استانی ویژه مجریان طرح بسته تحولی خوانا، گفت: دوره ابتدایی موثرترین دوره در نظام تعلیم و تربیت به شمار می‌رود که ضرورت دارد همه دست‌اندرکاران با درک شرایط این دوره به این مهم کمک کنند تا ساختار شخصیتی کودکان و بنیان‌های فکری و اعتقادی آنان در این دوره شکل گیرد.

او با  اشاره به اهمیت برگزاری این طرح، افزود: کارگاه آموزشی بسته تحولی خوانا در راستای طرح تحولی مقام عالی وزارت آموزش و پرورش بوده که از سوی مدرسان تربیت شده کشوری در استان از امروز اجرایی می‌شود.

سعدی پور با اشاره به تعداد مدارس و تعدادی دانش‌آموزان تحت پوشش در این طرح ادامه داد: تعداد ۱۳ مدرس کشوری این برنامه را در ۵ درصد مدارس استان به تعداد ۱۱۲ مدرسه شامل ۹۶ مدرسه دولتی، و ۱۶ مدرسه غیردولتی و قریب به ۱۰۰۰ آموزگار و  ۱۹۵۰۰ دانش آموز راهبری می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به طرح خوانا و و اهداف  تعیین شده برای این طرح، افزود: طرح تحولی خوانا از سوی معاونت آموزش ابتدایی بر اساس آسیب شناسی دقیق از وضعیت دوره ابتدایی و بر اساس نتایج آزمون‌های بین المللی در دستور کار قرار گرفت و این برنامه به دنبال ارتقا و توسعه سواد خواندن، نوشتن و پیوند آن با مهارت‌های زندگی است.

او با اشاره به داده‌های بدست آمده از تحقیقات در زمینه زبان‌آموزی کودکان ما، گفت: داده‌ها نشان می‌دهد کودکان ما در ارکان زبان آموزی و درک مطلب مشکل جدی دارند لذا تمرکز بر این مهم یک ضرورت و یک اضطرار محسوب می‌شود.

سعدی پور در این افتتاحیه که به میزبانی شهرستان بهشهر و به صورت مجازی اجرا شد، از همه مجریان طرح خواست، تا با دقت و ظرافت و حساسیت بالا نسبت به تحقق اهداف طرح اهتمام داشته و از ابتکارات و خلاقیت‌ها با فعال کردن دانش آموزان در بستر مجازی در  اجرای هر چه بهتر این طرح تلاش کنند.

او کسب توفیقات در این طرح را منوط  به مشارکت پذیری والدین و نقش آفرینی آنان دانست و افزود: همه مجریان به ویژه مدیران مدارس باید برای این امر اقدام عملی در مدارس خود طراحی و به اجرا بگذارند.

انتهای پیام/ م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.