سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل امور بانوان استانداری سیستان و بلوچستان:

مباحث مربوط به بانوان در برنامه توسعه باید به یک قانون مجزا تبدیل شود

ابراهیمی حمایت از قوانین مربوط به خانواده و اصلاح مواد قانونی در زمینه گسترش بیمه زنان را ضروری دانست و گفت: مباحث مربوط به بانوان از یک بند در قانون برنامه توسعه باید به یک قانون مجزا تبدیل، تدوین و تصویب شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، زهرا ابراهیمی  مدیرکل امور بانوان استانداری سیستان و بلوچستان در نشست هم‌اندیشی با فداحسین مالکی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: همچنین در برنامه‌ریزی‌های تصویب بودجه سالانه، نیازمند تخصیص بودجه برای تامین اعتبار برخی نهادهای مربوط به بانوان در حوزه‌های مختلف هستیم.

او بیان کرد: سنگ‌بنای توسعه جامعه با اصلاح خلاهای قانونی مربوط به نیمی از جامعه یعنی زنان و تاثیر انکارناپذیر آن بر نیم دیگری از جامعه است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان‌ و بلوچستان افزود: این دفتر در استان کوشیده که در تمامی لوایح درحال تصویب نظرات و شرایط خاص یکی از پهناورترین استان‌های کشور را اعمال کند.

وی با اشاره به قانون اعطای هویت به مادران ایرانی بیان کرد: در این لایحه، تلاش بسیاری برای اعمال ملاحظات و شرایط استان از سوی دفتر طی برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان صورت گرفت و هم‌اینک که تبدیل به قانون شده همچنان در تلاش برای اجرای درست آیین‌نامه‌های مربوط به آن هستیم.

ابراهیمی تصریح کرد: در لایحه جدید حمایت از حقوق کودکان نیز با برگزاری مدرسه پاییزه حقوق کودک برای اجرای هر چه بهتر این قانون در سیستان و بلوچستان تلاش شد.

وی بر ضرورت تصویب لایحه بسیار مهم «صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت» تاکید و خواستار مشارکت حداکثری مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان برای حمایت از لوایحی که به توسعه پایدار جامعه زنان مربوط بوده و احقاق حقوق آنان شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان‌ و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به اینکه خشونت ابعاد مختلف داشته و در بسیاری از موارد بخاطر خلاهای قانونی باعث اعلام جرم بسیاری از این ابعاد نمی‌شود نیازمند تسریع در روند تصویب این قانون و ورود جدی نمایندگان استان به این مساله هستیم.

او  خاطر نشان کرد: سند ارتقای وضعیت زنان در استان از سوی این دفتر تصویب شده که راهبردی‌ترین سند در حوزه زنان استان بوده و نمایندگان با مطالعه و تحلیل دقیق آن و بررسی وضعیت شاخص‌های توسعه بانوان و خانواده در حوزه‌های مختلف در راستای اجرای مفاد آن نقشی موثر از منظر قانون و اختیارات خود داشته باشند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.