مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان‌وبلوچستان گفت: تمامی فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی در سطح این استان باید با توجه به پیوست‌های اجتماعی انجام شود، زیرا رعایت آن تاثیر مهمی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

زهرا ابراهیمی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان‌وبلوچستان در نشست با مدیرکل بنیاد مسکن سیستان‌وبلوچستان با اشاره به اینکه پیوست فرهنگی و اجتماعی برای فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر بوده اظهارداشت: فضا‌های شهری و روستایی باید متناسب با نیاز‌های اجتماعی و فرهنگی بانوان، خانواده و کودکان ساخته شوند و فضا‌های تفریح و بالندگی وآموزشی کودکان در حواشی شهر‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: این مهم تنها در صورتی امکان‌پذیر است که دستگاه‌های اجرایی تعاملی جدی و اقداماتی همسو در راستای تحقق مفاد سند ارتقای وضعیت زنان و برنامه‌های دفتر امور بانوان استانداری به عنوان مرجع متناظر استانی کنوانسیون حقوق کودک سیستان‌وبلوچستان داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های مختلف دولتی برای راه‌اندازی خانه‌های مهارت و فرهنگ‌سرا‌های مختلف برای خانواده‌ها و کودکان یک فرصت مغتنم است.

او ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های بنیاد مسکن در حوزه روستایی در این مبحث بسیار مهم بوده، زیرا این استان بزرگترین جامعه روستایی را دارد و باید برای سرمایه انسانی، روستایی و شهری برنامه‌ریزی‌های جدی انجام شود تا از آسیب‌های اجتماعی مصون باشند.

ابراهیمی تصریح کرد: همچنین حضور معاونت یک بانو در حوزه پشتیبانی بنیاد مسکن سیستان‌وبلوچستان اتفاقی نیک و نشان اعتماد مدیریت ارشد مجموعه به زنان شایسته و متخصص است.

سیدخلیل منبتی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان‌وبلوچستان نیز در این نشست بر لزوم توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه تاکید و از گسترش همکاری‌های دوجانبه نیز استقبال کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار