ابراهیمی گفت: فعالیت مراکز توانمندسازی و پناهگاه‌های درمانی در حوزه‌های مختلف با رویکرد خانواده و محوریت زنان باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، زهرا ابراهیمی  مدیرکل امور بانوان استانداری سیستان‌ و بلوچستان در نشست تخصصی با معاونت پیشگیری از آسیب اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان ضمن بررسی راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی پیش روی زنان بهبودیافته از اعتیاد اظهارداشت: ۲ فرایند آموزش و اشتغالزایی مادران، کودکان کار و زنان بهبودیافته و تسهیل‌گری در مناطق پرخطر از اقداماتی است که می‌توان با تعامل با معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی استان به طور وسیع و هدفمند انجام داد.

او افزود: از مهمترین مباحث پیشگیری از اعتیاد آموزش و توانمندسازی زنان بوده که در اولویت برنامه های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان‌ و بلوچستان توانمندسازی بهبود یافتگان از اعتیاد را نیز یک ضرورت دانست و بیان کرد: اشتغالزایی و توانمندسازی همه جانبه آنان می‌توان تا حدود بسیاری چالش‌های زنان بهبود یافته را تعدیل کرده و باید زمینه‌های خودکفایی و پایدار وضعیت آنان فراهم شود.

او افزود: این رسالت را می‌توان به سمن‌های فعال در حوزه اجتماعی در شهرستان‌های چابهار، زهک و حاشیه شهر زاهدان واگذار کرد.

در این نشست مهمترین مسایل پیش روی زنان سرپرست خانوار و بانوان ساکن در محلات حاشیه شهر نیز مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار