سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقایسه کیا سراتو کوپه با هیوندای جنسیس کوپه+ مشخصات فنی

مشخصات فنی خودرو کیا سراتو کوپه و هیوندای جنسیس کوپه در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در این گزارش ، به معرفی 2 خودرو کره‌ای کیا سراتو کوپه و هیوندای جنسیس کوپه  می‌پردازیم و سپس به  مقایسه آن ها می پردازیم.

معرفی کیا سراتو کوپه

کیا سراتو کوپه، نخستین مرتبه در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۰۸ به‌عنوان یک محصول مفهومی یا کانسپت به معرض نمایش درآمد. این اتومبیل، درواقع نسخه دو در و اسپرت سدان جمع‌وجور کیا سراتو نسل دوم (TD) بود که به نام «کیا فورته کوپ» نیز شناخته می‌شد. کلمه koup از ادغام دو واژه kia  و coupe به ‌دست آمده است و به محصول کوپه جمع‌وجور شرکت کیا اطلاق می‌شود که به همت شرکت «اطلس خودرو» در اختیار جوانان ایرانی قرار گرفت و استقبال چشم‌گیری را تجربه کرد.  

عرضه سراتو کوپه توسط نماینده کیا موتورز به بازار ایران، تا حدودی عجیب به ‌نظر می‌رسید؛ چراکه این محصول از لحاظ فنی قابلیت بالاتری نسبت به کیا سراتو سدان از خود بروز نمی‌داد. از طرف دیگر، فضای صندلی‌های ردیف عقب آن نیز در مقایسه با مدل چهاردر محدود شده بود؛ به همین دلیل، بسیاری از مشتریان پس از تمجید از ظاهر کیا سراتو کوپه، راه خود را به طرف مدل سدان کج می‌کردند!  

با این ‌وجود، برخی از جوانان ‌که دسترسی به کوپه‌های گران‌قیمت نداشتند، فرصت را غنیمت شمردند و عرصه را جهت تجربه یک رانندگی مهیج با این کوپه نسبتا ارزان‌قیمت وارداتی، باز دیدند. بدین ترتیب، اطلس خودرو نیز استقبال متقاعدکننده جوانان از کیا سراتو کوپه را دلیلی بر تداوم روند واردات آن برشمرد و نسل دوم کیا سراتو کوپه را پس از عرضه مدل‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ نسل اول این خودرو، مهمان خیابان‌ها و جاده‌های کشور کرد.

هم‌اکنون مدل‌های کارکرده کیا سراتو کوپه نسل سوم (YD) در قالب مدل‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ مشغول تردد در خیابان‌های کشور هستند و در نمایشگاه‌های خودرو خریدوفروش می‌شوند. در این مطلب، ما به بررسی و مقایسه کیا سراتو کوپه فیس‌لیفت نسل سوم مدل ۲۰۱۴-۲۰۱۶ خواهیم پرداخت.

معرفی هیوندای جنسیس کوپه

جنسیس کوپه را می‌توان در حکم شمشیر ازروبسته هیوندای برای تولیدات سطح اول جهان در کلاس کوپه‌های اسپرت هم‌چون تویوتا GT86 یا حتی فورد موستانگ افسانه‌ای قلمداد کرد. این مبارز کره‌ای در اکتبر 2008 به بازار کشور سازنده راه پیدا کرد و نخستین کوپه اسپرت دیفرانسیل عقب شرکت هیوندای لقب گرفت. ناگفته نماند که این اتومبیل، پلتفرم خود را مدیون سدان لوکس هیوندای جنسیس بود که نسل اول آن با مدل‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ در بازار کشورمان حضور دارد.

البته جذابیت ظاهری هیوندای جنسیس کوپه نیوفیس که تنها با مدل‌ 2013 به ایران راه یافت، بیشتر به چشم ‌می‌آید؛ چراکه این خودرو با اصلاحاتی در طراحی چراغ‌ها، جلوپنجره، سپرها، گرافیک داخلی چراغ‌های عقب و نمای کابین همراه شد که نسبت به نسخه پیشین، جذابیت و خشونت بیشتری را از خود به نمایش می‌گذاشت، اما از بخت بد، واردات کلیه خودروهای لوکس مجهز به پیشرانه ۲۵۰۰ سی‌سی یا بالاتر، در سال ۲۰۱۳ ممنوع شد و جنسیس کوپه نیوفیس به همین عرضه محدود در کشورمان قناعت کرد. لازم به ذکر است که در این مطلب، هیوندای جنسیس کوپه 2013 را مدنظر قرار داده‌ایم. 

مقایسه کیا سراتو کوپه با هیوندای جنسیس کوپه از نظر طراحی

ظاهر هیوندای جنسیس کوپه ۲۰۱۳، به‌مراتب هیجان‌برانگیزتر از کیا سراتو کوپه نسل سوم تلقی می‌شود. گریل جدید و چراغ‌های کشیده، حالتی خشن و تهاجمی را از خود به نمایش می‌گذارند که در کنار حالت عضلانی و خوش‌فرم بدنه، منجر به برانگیزش افزون‌تر حس هیجان و اشتیاق در ضمیر ناخودآگاه کوپه‎سواران و علاقه‌مندان به اتومبیل‌های اسپرت خواهد شد.

این دقیقا همان نکته‌ای است که جنسیس کوپه را از پسرعموی ارزان‌قیمت‌تر خود متمایز می‌سازد؛ چراکه ظاهر جنسیس کوپه حکم دارو برای درمان بیماری روحی عاشقان خودروهای اسپرت را دارد؛ اما کیا سراتو کوپه تأکید قابل‌توجهی بر معیارهای بصری خانواده‌های کوچک دارد و از لحاظ القای حس‌وحال هیجان‌برانگیز، در رتبه‌های بسیار پایین‌تر از جنسیس کوپه دسته‌بندی می‌شود.

سراتو کوپه فیس‌لیفت، در نمای جلو و پشت، بیشترین تغییر را نسبت به مدل پیشین پیدا کرده است؛ اما از زاویه بغل، شاخصه‌ اصلی نسل قبل، یعنی فرم ذوزنقه‌مانند پنجره‌ها را، با کمی انحنای بیشتر حفظ کرده است. خطوط به‌کاررفته در ظاهر کیا سراتو، نسبت به نسل پیشین اندکی نرم‌ شده و جزئیات خوشایندتری را در معرض دید قرار داده است؛ بااین‌حال، در قالب یک کوپه اسپرت، یارای مقابله با هیوندای جنسیس کوپه را ندارد و جذابیت بصری رقیب هم‌وطن خود را ارائه نمی‌دهد.     

مقایسه طراحی داخلی کیا سراتو کوپه با هیوندای جنسیس کوپه 

هیوندای جنسیس کوپه در زمینه طراحی کابین، رتبه بالاتری به‌ دست می‌آورد؛ گرچه فرم کلی داشبورد این خودرو در مقایسه با نمونه فیس ‌قدیم آن تغییر اساسی پیدا نکرده است، اما به‌روزرسانی‌های صورت‌گرفته در نواحی کنسول میانی، غربیلک ‌فرمان، پنل کیلومترشمار و بعضی بخش‌های دیگر، سبب شده است که شاهد طراحی به‌مراتب به‌روزتر و خوشایندتر درون کابین این محصول اسپرت کره‌ای باشیم.  

سبک طراحی داخلی جنسیس، هم‌خوانی بیشتری با سلایق عامه مشتریان این‌ گونه کوپه‌های اسپرت دارد و در مقایسه با کیا سراتو کوپه، جذاب‌تر به ‌نظر می‌رسد؛ به‌ویژه فرم کنسول میانی سراتو، دقیقا در نقطه مقابل آمال و امیال اسپرت‌سواران قرار دارد. از لحاظ سطح کیفی، می‌توان کابین هر دو خودرو را در جایگاهی تقریبا مشابه ارزیابی کرد؛ اما به‌واسطه فاصله محوری بزرگ‌تر جنسیس کوپه، این اتومبیل اسپرت، فضای جادارتری را نسبت به سراتو در اختیار سرنشینان می‌گذارد.    

البته ردیف دوم صندلی‌های هر دو کابین، محدودیت‌هایی قابل توجه را به‌ویژه از ناحیه سقف متوجه سرنشینان می‌سازد؛ اما ناراحتی کاربران حاضر در صندلی‌های عقب کیا سراتو، بیش از افراد حاضر در هیوندای جنسیس ارزیابی می‌شود. در پایان این بخش، به‌صراحت می‌توان کابین هیوندای جنسیس کوپه را برنده رقابت اعلام کرد.

مقایسه کیا سراتو کوپه با هیوندای جنسیس کوپه از نظر فنی 

پی‌بردن به قدرت بیشتر و پیشرانه بزرگ‌تر هیوندای جنسیس کوپه در مقایسه با کیا سراتو کوپه، کار چندان دشواری نیست و صرفا با نگاه به ابعاد بزرگ بدنه و دماغه کشیده این خودرو، می‌توان حدس زد که چنین هیکلی نیاز به قلب تپنده بزرگ و پرقدرتی دارد تا یارای مقابله با حریفان سطح اول جهانی را داشته باشد.   

در همین راستا، جنسیس کوپه ۲۰۱۳، به یک پیشرانه شش سیلندر تزریق مستقیم GDi از سری Lambda با کد G6DH مجهز شده است که حداکثر توان خروجی آن در محدوده ۳۴۸ اسب‌بخار سیر می‌کند؛ نهایت گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متری این موتور نیز به‌واسطه یک گیربکس ۸ دنده اتوماتیک با کنترل الکترونیکی روانه چرخ‌های عقب خواهد شد تا شتاب صفرتاصد ۵.۹ ثانیه را برای این کوپه ۱۶۲۲ کیلوگرمی رقم بزند. ناگفته نماند که بسیاری از هیوندای جنسیس‌های کوپه نیوفیس، با همان پیشرانه پاشش غیرمستقیم یا MPi قبلی وارد بازار ایران شدند که توان کمتری نسبت به نمونه GDi دارند.   

اما سمت دیگر میدان، کیا سراتو کوپه را مشاهده می‌کنیم که ظاهر آن بیش از هر چیز دیگری، به ضعف توان فنی این خودرو در مقایسه با جنسیس کوپه اشاره دارد؛ پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی ۲ لیتری کیا سراتو 152 اسب‌بخار قدرت و 192 نیوتن‌متر گشتاور ایجاد می‌کند که گرچه توانی مناسب به‌حساب می‌آید، اما صحت این گزاره تنها زمانی تداوم پیدا خواهد کرد که در کفه دیگر ترازو، اثری از هیوندای جنسیس کوپه ۲۰۱۳ مشاهده نشود.  

بنابراین، پیروزی فنی جنسیس در مقابل کیا سراتو امری کاملا محرز، مشخص و روشن‌تر از درخشندگی نور خورشید است که هیچ شک و شبهه‌ای نیز در آن راه ندارد. جدول زیر، اطلاعات فنی کامل و دقیق پیرامون مشخصات فنی این دو کوپه هم‌وطن را به آگاهی شما می‌رساند:

مدل خودرو

هیوندای جنسیس کوپه نیوفیس

کیا سراتو کوپه نیو

پیشرانه

 6 سیلندر GDi تنفس طبیعی

 4 سیلندر MPi تنفس طبیعی

حجم موتور (لیتر)

3.8

2

حداکثر قدرت

348 اسب‌بخار

 152 اسب‌بخار

حداکثر گشتاور

 400 نیوتن‌متر

 192 نیوتن‌متر

گیربکس

 8 دنده اتوماتیک با کنترل الکترونیک

 6 دنده اتوماتیک

مصرف سوخت (ترکیبی)

10.3 لیتر در 100 کیلومتر

7.4 لیتر در 100 کیلومتر

شتاب صفرتاصد

 5.9 ثانیه

 10.5ثانیه

حداکثر سرعت

 260 کیلومتر بر ساعت

 210 کیلومتر بر ساعت

مقایسه امکانات رفاهی کیا سراتو کوپه با هیوندای جنسیس کوپه

سطح امکانات رفاهی و تنوع آپشن‌های کیا سراتو کوپه در مقایسه با مدل پیشین، تغییر قابل‌توجهی را تجربه نکرده است و هم‌چون گذشته، میزان مناسبی از امکانات و آپشن‌های رفاهی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

از طرف دیگر، هیوندای جنسیس کوپه مدل ۲۰۱۳ نیوفیس در مقایسه با نسخه پیشین، از سه نشان‌گر آمپر جدید شامل دمای روغن، گشتاور و شتاب بهره می‌برد و تجهیزات دیگری هم‌چون تنظیم خودکار ارتفاع نور، سامانه چراغ‌شوی، تنظیم ارتفاع کمربندهای جلو و تغییراتی در تنظیمات صندلی راننده به آن ضمیمه شده است.

این خودرو نیز همانند کیا سراتو کوپه، به امکانات رفاهی متقاعدکننده‌ای مسلح شده است که در مقایسه با محصول کیاموتورز، تقریبا در یک سطح ارزیابی می‌شود. البته در این‌ بین، فقدان نمایش‌گر لمسی رنگی در کابین هیوندای جنسیس می‌تواند ذوق‌ و شوق کاربران از حضور در این فضا را تا حدی تحت‌الشعاع قرار دهد. مطالعه جدول زیر، کمک شایانی می‌کند تا به جزئیات آپشن‌های رفاهی کیا سراتو کوپه و هیوندای جنسیس کوپه دست پیدا کنید:

کیا سراتو کوپه نیو

هیوندای جنسیس کوپه نیوفیس

تجهیزات

چراغ جلو زنون، مه‌شکن جلو، دی‌لایت، اتولایت، چراغ خوش‌آمدگویی

چراغ جلو زنون، مه‌شکن جلو و عقب، اتولایت، چراغ‌شوی، تنظیم ارتفاع نور اتوماتیک

چراغ

6 اسپیکر های-فای، هندزفری، پشتیبانی از
Bluetooth – USB – CD – MP3 – iPod – AUX

8 اسپیکر 360 وات به‌همراه آمپلی‌فایر – پخش اینفینیتی – سی‌دی‌چنجر شش‌تایی – تنظیم هوشمند میزان صدا، پشتیبانی ازUSB – CD – MP3 – iPod  AUX

سیستم‌های مولتی‌مدیا

4.2  اینچی لمسی

نمایش‌گر چندکاره جدید – نشانگر آنالوگ شتاب و گشتاور و دمای روغن در کنسول میانی

صفحه‌نمایش

215/45R17

225/40R19

رینگ‌ها

آینه جانبی تاشو برقی

آینه‌های جانبی تاشو برقی،
آینه وسط با قابلیت ضد انعکاس نور

آینه

اتومات دوگانه – دریچه تهویه عقب

اتوماتیک دوگانه

تهویه‌مطبوع

صندلی‌ راننده و سرنشین اسپرت با تنظیم برقی، مموری، سردکن صندلی راننده، گرم‌کن صندلی‌های جلو، صندلی عقب تاشو دوتکه، روکش چرم

صندلی‌های راننده شش‌حالته برقی + تنظیم برقی گودی کمر + صندلی اسپرت جلو – خم‌شدن صندلی، صندلی سرنشین 4 حالته دستی، صندلی عقب تاشو، روکش چرمی، گرم‌کن صندلی جلو

صندلی

شیشه بالابر برقی آنتی‌ترپ، شیشه دودی

شیشه بالابر برقی آنتی‌ترپ

شیشه

سنسور پارک جلو و عقب

سنسور پارک جلو و عقب

سیستم‌های هشداردهنده

کروزکنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش و پایداری، فرمان برقی حساس به سرعت، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سانروف، مدیریت پایداری خودرو، دوربین عقب

کروزکنترل، سیستم تعلیق هوشمند، سانروف، ورود و استارت بدون کلید، فرمان هیدرولیک با روکش چرم، پدال شیفتر، تریم آلومینیومی – تریم فیبرکربنی (سفارشی) – تنظیم ارتفاع کمربندهای جلو

سایر امکانات

مقایسه کیا سراتو کوپه با هیوندای جنسیس کوپه از نظر ایمنی

جهت سنجش دقیق میزان ایمنی این دو خودرو، نیاز به نتایج برآمده از آزمایش آن‌ها در تست‌های ایمنی‌سنجی معتبر نظیر آزمون موسسه یوروانکپ یا NHTSA ایالات‌متحده داریم که گویا کوپه جذاب هیوندای، در این تست‌ها حاضر نشده است. با این وجود، نسخه فیس‌قدیم جنسیس کوپه در آزمون موسسه NHTSA حاضر بوده و ۴ ستاره ایمنی در بخش تصادف از جلو به همراه ۵ ستاره ایمنی در آزمون‌های تصادف جانبی و واژگونی کسب کرده است که می‌توان تا حد زیادی، نتایج آن را به نسخه نیوفیس نیز تعمیم داد.

از طرف دیگر، موفق به کسب اطلاعات دقیق پیرامون آزمون ایمنی‌سنجی کیا سراتو کوپه نسل سوم نشدیم و بنابراین، نمی‌توانیم به‌صورت دقیق امنیت این خودرو را مورد تحلیل قرار دهیم؛ اما به‌طورکلی و با توجه به امکانات ایمنی مطلوب موجود در کیا سراتو کوپه و هم‌چنین دریافت ۵ ستاره ایمنی توسط نسخه سدان این خودرو از موسسه ANCAP و NHTSA (امنیت ترافیک بزرگ‌راه‌های ایالات ‌متحده)، ظاهرا اجازه داریم سطح مناسبی از امنیت را برای نسخه کوپه سراتو نیز متصور شویم.

درمجموع، باید اظهار کنیم که هر دو خودرو دارای امنیت مطلوبی هستند و نسبت به حفظ سلامت سرنشینان خود، تعهد ویژه‌ای دارند. جدول زیر، اطلاعات کامل تجهیزات ایمنی هر دو خودرو را به استحضار شما می‌رساند:

کیا سراتو کوپه

هیوندای جنسیس کوپه 2013

تجهیزات

پشت‌سری فعال، کمربند ایمنی پیش‌کشنده

پشت سری فعال، کمربند ایمنی پیش‌کشنده

تجهیزات ایمنی و حفاظتی

6 کیسه‌هوا شامل دو کیسه جلو، دو کیسه جانبی و دو کیسه پرده ای

6 کیسه‌هوا شامل دو کیسه جلو، دو کیسه جانبی و دو ایربگ پرده‌ای

کیسه‌هوا

ABS، EBD ، کنترل کشش و پایداری

ABS ،EBD ، BA و کیت ترمز برمبو سفارشی، کنترل کشش و پایداری

سیستم ترمز و پایداری

مقایسه تجربه رانندگی کیا سراتو کوپه با هیوندای جنسیس کوپه

حضور پشت فرمان هرکدام از این دو خودرو، حس‌وحالی متفاوتی را منتقل خواهد کرد؛ یکی از آن‌ها، با ظاهر و باطن اسپرت، شما را به سمت تجربه‌ای هیجان‌برانگیز سوق خواهد داد و دیگری، به‌واسطه عدم تغییر و تحول گسترده نسبت به نسخه سدان، نمی‌تواند آن‌طور که بایدوشاید، خود را به‌عنوان یک کوپه اسپرت به شما بقبولاند؛ به‌ویژه که طراحی کابین کیا سراتو کوپه، تفاوت زیادی با نسخه سدان سراتو ندارد و از لحاظ المان‌های اسپرت، معیارهای قابل‌قبولی را مقابل چشمان شما به نمایش نخواهد گذاشت.

 بعد از فشردن دکمه استارت، صدای غرش پیشرانه هیوندای جنسیس، از همان ابتدا نعره پیروزی سر می‌دهد و خود را به‌عنوان فاتح میدان معرفی خواهد کرد. حرکت با هر دو خودرو را آغاز می‌کنیم؛ در بحث شتاب‌گیری و چالاکی، کیا سراتو کوپه با وجود حدود ۳۰۰ کیلوگرم وزن کمتر، حرف چندانی برای گفتن نداشته و عملکرد پیشرانه و جعبه‌دنده آن، یارای غلبه بر کارکرد اسپرت بخش فنی جنسیس کوپه را ندارد. سیستم تعلیق هر دو حریف، به دلیل ماهیت اسپرت آن‌ها، اندکی خشک به‌نظر می‌رسد؛ اما هر دو خودرو نسبت به نسخه‌های پیشین خود، شاهد ارتقا کیفیت سواری و کاهش ضربات وارده به کابین هستند.

 میزان ضریب تحمل فشار جانبی جنسیس کوپه نسبت به مدل قبلی، اندک ارتقا یافته است و همین امر، باعث افزایش تعادل و پایداری خودرو در عبور از مسیرهای مارپیچ خواهد شد. کیا سراتو کوپه نیز عملکردی متقاعدکننده در این بخش دارد؛ اما از لحاظ هندلینگ، به ‌پای جنسیس کوپه نمی‌رسد. البته به دلیل عملکرد پرقدرت جنسیس کوپه، رانندگان این خودرو باید حین حرکت پرشتاب از مسیرهای مارپیچ، کاملا جانب احتیاط را رعایت کنند تا خودرو دچار بیش‌فرمانی نشود و از نظر هندلینگ و پایداری به مشکل برنخورند.

قدرت ترمزهای هر دو حریف کره‌ای حاضر در این میدان، در حالت عادی رضایت‌بخش ارزیابی‌ می‌شود و اطمینان‌خاطر کافی را در ذهن راننده به وجود خواهد آورد؛ اما انتقاداتی نسبت به قدرت ترمزهای جنسیس کوپه وجود دارد و گویا مصرف لنت ترمز آن اندکی بالا است.

درمجموع، باید عنوان داشت حس و هیجان موجود در رانندگی با خودروی پرقدرت جنسیس کوپه، به هیچ عنوان در سراتو‌ کوپه یافت نمی‌شود؛ اما محصول ارزان‌قیمت‌تر کیا نیز در مقایسه با حریفان مشابه ،عملکردی مطلوب دارد و تجربه رانندگی نسبتا لذت‌بخشی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

مقایسه شرایط بازار

با وجود عرضه محدود جنسیس کوپه نیوفیس، باید گفت که این خودرو از همان ابتدا و در نسخه فیس قدیم، میخ خود را محکم در بازار ایران کوبیده و کماکان فروش پررونقی را برای خود در جمع خریداران داخلی دست‌وپا کرده است؛ به نحوی که محصولات ارزان‌قیمت‌تر هم‌چون کیا سراتو کوپه نیز به‌راحتی نمی‌توانند آن را دچار تزلزل کنند.

 کیا سراتو کوپه هم با توجه به آن‌که از لحاظ فنی و کارایی تفاوت چندانی با نسخه سدان سراتو ندارد، به‌اندازه برادر چهاردر خود پرفروش نیست؛ اما به‌هرحال، هنوز هم مشتریانی پیدا می‌شوند که بازار دست‌دوم این خودرو را رونق بخشند؛ گرچه این میزان رونق هیچ‌گاه به‌پای جنسیس ‌کوپه نمی‌رسد.

جمع‌بندی

در پایان مقایسه هیوندای جنسیس کوپه با کیا سراتو کوپه، می‌توان به‌راحتی برنده رقابت را اعلام کرد؛ چراکه نکات مثبت جنسیس کوپه در مقایسه با دیگر حریف کره‌ای، کاملا بارز و مشخص است. بااین‌حال، نکته‌ای که در این‌ بین شاید حائز اهمیت باشد، تفاوت قیمتی میان این دو محصول کوپه است که امکان دارد برخی از مشتریان را به سمت خودروی ارزان‌تر بکشاند.‌

کیا سراتو کوپه فول نسل سوم، حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد از هیوندای جنسیس کوپه ۲۰۱۳ ارزان‌تر است و ما تنها به دلیل آن‌که هر دوی آن‌ها از جدیدترین مدل‌های کوپه موجود در بازار بوده‌اند، ایشان را به مصاف یکدیگر فراخواندیم. در غیر این صورت، برتری جنسیس کوپه به‌عنوان یک محصول اسپرت جوان‌پسند امری کاملا محرز و ازپیش‌تعیین‌شده است.

 

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
و
۱۰:۱۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
واقع متاسفم با این خبر این ماشین ها برای زیر 2015 است ضمنا این جنسیس کوپه تولید نمیشه
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
اقا وقتی ما نمی تونیم حتی گاری ایران خودرو و سایپا رو بخریم
چرا از اینها می گذاری؟؟؟،