سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث شهرک‌های تخصصی کارگاه‌های کوچک دانش بنیان حوزه صنایع غذایی

تفاهم نامه همکاری احداث شهرک‌های تخصصی کارگاه‌های کوچک و زودبازده فناور و دانش بنیان صنایع غذایی در آذربایجان شرقی امضا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت:احداث شهرک‌های تخصصی صنایع غذایی و تبدیلی در مکان‌های ثابت و متمرکز از تغییر کاربری‌های اراضی کشاورزی جلوگیری می‌کند.

اوافزود: بهره مندی از ظرفیت سپاه عاشورا و بسیج سازندگی در راستای حل مشکلات بخش کشاورزی استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او با بیان اینکه تفاهمنامه حاضر در واقع جزو نیازمندی‌های بخش کشاورزی است افزود: پنج میلیون تن محصول در بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی تولید می‌شود که بخشی از این محصولات مازاد بر مصرف استان بوده و فساد پذیر هستند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره بر اینکه زمان ماندگاری محصولات کشاورزی بصورت خام محدود می‌باشد، اضافه نمود: این امر ایجاب می‌کند تا هم در راستای تنظیم بازار و هم در راستای تهیه و تأمین این محصولات برای فصولی خارج از فصل برداشت، صنایع تبدیلی و فرآوری احداث و ایجاد گردد.

فتحی در بخش دیگری از سخنان خود مجدداً تاکید نمود: احداث شهرک‌های تخصصی صنایع غذایی و تبدیلی بصورت متمرکز از تغییر کاربری‌های اراضی زراعی جلوگیری کرده و به افزایش تولید کمک شایانی می‌نماید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.