رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: طرح توسعه گلخانه‌ها در استان در راستای حفظ محیط زیست اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی در نشستی با نماینده مردم شهرستان ورزقان و خاروانا، فرماندار شهرستان ورزقان و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی که با هدف هماهنگی برای اجرای  شبکه پایاب سد‌های آغبلاغ‌سفلی- سیه‌کلان و حاجیلار شهرستان ورزقان در اتاق جلسات سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد،گفت: طرح تاسیس و توسعه گلخانه‌ها در راستای حفظ محیط زیست انجام می‌شود، چرا که استخراج معادن باعث ایجاد آلودگی و تخریب محیط زیست شده و اجرای پروژه‌های کشاورزی مثل توسعه گلخانه‌ها می‌تواند از این اتفاق جلوگیری کند.

او افزود: شهرستان‌هایی مثل ورزقان باید به حق و حقوق خود در بخش کشاورزی برسند و جهادکشاورزی تلاش می‌کند در این راستا اقدامات لازم را به انجام برساند.

فتحی با اشاره به شبکه انتقال آب منطقه‌ای گفت: تخصیص شبکه ۱۰ میلیون متر مکعبی با توجه به توسعه گلخانه‌ای و دیگر پروژه‌های کشاورزی مثل پروژه‌های حوزه شیلات در آینده کافی نخواهد بود و باید حداقل این شبکه ۲۰ میلیون متر مکعب باشد و اگر این مسئله مورد توجه قرار نگیرد در آینده باعث ایجاد هزینه‌های اضافی خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: مطالعات اولیه در فاز شناخت توسعه شیلات انجام شده و به‌زودی اقداماتی در این راستا در شهرستان ورزقان اجرایی خواهد شد، اما نباید پروژه‌های گلخانه‌ای به‌خاطر پروژه‌های شیلات زمین‌گیر شوند.

او از زحمات نماینده شهرستان ورزقان و مدیرعامل سازمان آب منطقه‌ای قدردانی کرد و گفت: بخش کشاورزی جزو مهمترین دارایی‌های کشور بوده و باید همه برای توسعه کشاورزی تلاش کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار