سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز عملیات بیولوژیک نهالکاری در سطح ۲۵۰ هکتار از اراضی قصرشیرین

عملیات بیولوژیک نهالکاری در سطح ۲۵۰ هکتار از اراضی مجتمع کشت و صنعت بیستون پارس قصرشیرین همزمان با روز جهانی خاک و آغاز طرح‌های زراعت چوب، جنگل‌کاری اقتصادی، احیا و غنی‌سازی جنگل‌ها در کشور آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ تاتار فرماندار قصرشیرین در حاشیه کاشت نهال‌های جاده مرزی خسروی گفت : این آیین همزمان با سراسر کشور و در ۲۵۰ هکتار از زمین‌های مجتمع بیستون پارس قصرشیرین با هدف بهره برداری اقتصادی از گونه‌های سریع الرشد چوبده به منظور تولید اقتصادی و بخشی از نیاز چوب استان کرمانشاه و کشور برای جلوگیری از فرسایش خاک و جذب ریزگرد‌ها و تولید اکسیژن انجام می‌شود.

او گفت : قصرشیرین وضعیت خوب آب و هوایی برای کاشت نهال و گونه‌های مختلف گیاهی دارد که مجتمع بیستون پارس یکی از طرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار خوبی است که در منطقه ایجاد شده و قابلیت توسعه را به چندین برابر وضعیت موجود دارد.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین افزود: کاشت نهال و جنگل‌کاری ارزش اقتصادی بسیار بالایی دارد و اکنون بنیاد مستضعفان کار ارزشمندی را در منطقه برای ایجاد باغ سه هزار هکتاری و همچنین تامین آب آن از طریق احداث سد در خود مجموعه انجام داده است.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه گفت: نهالکاری در مجتمع بیستون پارس قصرشیرین از اقدام‌های بیولوژیک است که به صورت همزمان با سراسر کشور این طرح اجرا می‌شود.

عبدالعلی جلیلیان افزود: مرحله اول نهال کاری مجتمع بیستون پارس با گونه‌های مرکبات و نخیلات انجام شده که مراحل دوم و سوم نیز با کاشت گونه اکالیپتوس در سطح ۲۵۰ هکتار انجام می‌شود .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.