سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان خبرداد؛

ثبت الکترونیکی ۸۰ هزار نسخه پزشکی در استان سمنان

اکرم گفت: ۸۰ هزار نسخه پزشکی در مراکز طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی در قالب نسخه الکترونیکی ثبت شد که نقش مهمی در بهبود روند ارائه خدمات درمانی دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سیدمجتبی اکرم مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان درباره وضعیت برنامه نسخه الکترونیک تامین اجتماعی استان سمنان به رسانه‌ها اظهار داشت: با توجه به فواید ارزنده این طرح فراگیری آن در تمامی مراکز طرف قرارداد می‌تواند ضمن ارتقای کیفیت خدمات درمانی عامل بسیار موثری در پیشگیری از شیوع کرونا باشد.

او اضافه کرد: طرح نسخه نویسی الکترونیکی از سال گذشته آغاز شد و اکنون در مراکز ملکی تامین اجتماعی استان سمنان نسخه به صورت الکترونیکی نوشته می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان اظهار داشت: پیگیری جدی در خصوص ارسال نسخه الکترونیک از طریق پزشکان در دستور کار روزانه معاونت خرید راهبردی مدیریت درمان استان سمنان است.

اکرم با اشاره به کاهش مشکلات ناشی از صدور دفاتر درمانی و همچنین تردد بیمه شدگان برای انجام امور مربوط به دفترچه بیمه گفت: با تدابیر اندیشیده شده و بستر‌های فراهم‌شده برای نسخه‌نویسی الکترونیک، در روز‌های تعطیل اجباری به دلیل شیوع ویروس کرونا در شهر‌های با شرایط قرمز و نارنجی، مشکلی در زمینه استمرار ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان وجود نخواهد داشت.

او ضمن دعوت از تمامی مراکز تشخیصی و درمانی استان سمنان برای مشارکت فعالانه در طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی بیان کرد: از ابتدای شروع این برنامه تاکنون هماهنگی‌ها و تعاملات بسیار خوبی با سازمان نظام پزشکی شهرستان‌های استان صورت گرفته که امیدواریم به زودی با همکاری همه جانبه تمام فعالان بخش درمان شاهد ارائه ۱۰۰ درصدی نسخه بصورت الکترونیک باشیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان تصریح کرد: استفاده پزشکان از سامانه نسخه الکترونیک موجب تسهیل و تسریع در پرداخت مطالبات پزشکان و داروخانه‌ها می‌شود.

اکرم گفت: تاخیر پرداخت مطالبات پزشکان و داروخانه‌ها که تا سال گذشته وجود داشت، درزمان حاضر کاملا رفع شده و پرداخت‌ها مطابق روال قانونی و حتی پیش از اتمام مهلت قانونی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.