پذیرش الکترونیکی در حوزه درمان موجب از بین رفتن هم پوشانی بیش از ۲۵ هزار بیمه شده در سطح استان سمنان شده است.

ممتحن مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، در همایش هفته بیمه سلامت با اشاره به هفته بیمه سلامت سه تا نهم آبان ماه با شعار بیمه عدالت، توسعه و اعتدال نام گذاری شده است، گفت: طرح ارتقا بیمه روستائیان و عشایر موجب بیمه شدن ۸۸ هزار نفر در سطح استان سمنان شده است. حضور پزشکان متخصص ودندانپزشکان در سطح استان نسبت به میانگین کشوری بیشتر است. او افزود: در سطح استان سمنان دویست و یک هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند. ۱۲۸ هزار نفر از این تعداد به صورت رایگان بیمه شده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان عنوان کرد: از سوی بیمه سلامت در سال ۹۷ در سطح استان سمنان نود و چهارمیلیارد تومان به عنوان هزینه بیمه پرداخت شده است. بیمه شدگان بیمه سلامت در سطح استان حدود یک میلیون و ۱۹ هزار بار سال گذشته به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

ممتحن  در خصوص طرح مهم بیمه سلامت بیان کرد: در چند سال اخیر روند رو به رشدخدمات الکترونیک سلامت در بخش‌های مختلف درمان همچون بستری و پذیرش صورت گرفته است که افراد با کدملی خود خدمات را دریافت می‌کنند.

او اظهار داشت: پذیرش به صورت الکترونیکی موجب از بین رفتن هم پوشانی بیش از ۲۵ هزار بیمه شده در سطح استان شده است. در سال ۹۷ علاوه برخدمات معمول ارائه شده از سوی بیمه سلامت در شهرستان دامغان و گرمسار بیماران در بخش سرپایی نیز به صورت الکترونیکی پذیرش شدند.

 ممتحن در پایان گفت: تاکنون بیش از ۲۰ هزار نسخه الکترونیک در استان سمنان ارائه شده است.

انتهای پیام / م

۸۸ هزار نفر از روستائیان و عشایر در استان سمنان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.