سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محدودیت‌های کرونایی باعث کاهش مصرف گاز می شود

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه،گفت : محدودیت‌های کرونایی می‌تواند مصرف گاز را حدود هفت تا هشت درصد کاهش دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سیروس شهبازی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به محدودیت فعالیتی که به دلیل شرایط کرونا برای مراکز تجاری، اصناف و... ایجاد شده، گفت : در برخی دستگاه‌ها حضور شیفیتی نیرو‌ها را داریم و مدارس و مراکز دانشگاهی فعالیتی ندارند و میزان مصرف همه این مشترکین کاهش خواهد داشت.

او گفت : سهم بخش تجاری و اداری که مجموع این مشترکین را شامل می‌شود، از مصرف گاز استان حدود ۱۰ درصد است که می‌توان امیدوار بود با تعطیلی واحد‌های صنفی، بخشی از دستگاه‌ها و خصوصا مدارس شاهد کاهش حدود هفت تا هشت درصدی مصرف گاز باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه در خانه ماندن مردم تاثیر چندانی روی افزایش گاز در بخش خانگی ندارد، افزود: افرادی که سر کار می‌روند معمولا در طی روز وسایل گرمایشی را خاموش نمی‌کنند، پس میزان مصرف در صورتی که در منزل بمانند تغییر محسوسی نخواهد داشت.

شهبازی با بیان اینکه مصرف گاز در کرمانشاه در روز اول آذر که بارندگی و سرد شدن هوا را داشتیم حدود ۱۱.۵ میلیون مترمکعب بود، افزود: پارسال در روز‌های سرد مصرف ۱۳ میلیون مترمکعبی را داشتیم که این تفاوت بیانگر کاهش مصرف است.

او ادامه داد: این کاهش مصرف در حالی رخ داده که امسال تعداد مشترکین ما نسبت به پارسال بین ۲۴ تا ۲۵ هزار مورد اضافه شده و باید به همین میزان افزایش مصرف هم می‌داشتیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه ادامه داد: البته این کاهش مصرف به معنای آن نیست که مردم صرفه‌جویی را کنار بگذارند، چون هنوز روز‌های زیادی تا پایان فصل سرما باقی مانده و احتمال اینکه روز‌های سردتری هم داشته باشیم وجود دارد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.