سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد خبرداد؛

آماده باش نیروهای خدمات شهری برای مقابله با بارش ها

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: باتوجه به صدور اطلاعیه سطح نارنجی اداره کل هواشناسی و اعلام هشدار ورزش باد شدید لحظه‌ای و بارش رگباری باران به همراه رعد و برق، نیروهای خدمات شهری در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: باتوجه به صدور اطلاعیه سطح نارنجی اداره کل هواشناسی و هشدار درباره ورزش باد شدید لحظه‌ای و بارش رگباری باران به همراه رعد و برق و همچنین بارش تگرگ و برف طی ساعات پایانی امشب و فردا در سطح استان، ۵۵ دستگاه ماشین بیل برف روب سنگین، ۸۵ دستگاه ماشین بیل برف روب نیمه سنگین و ۲۷دستگاه ماشین مینی لودر آماده سازی شده است.

 او افزود: علاوه بر این سه دستگاه لودر، ۲۵ دستگاه تانکر جهت رفع آبگرفتگی، ۱۶گریدر و ۸۳ دستگاه ماشین نمک پاش آماده سازی شده است.
 
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین هزار و ۵۵۴ نفر نیروی کارگری برای امشب درحالت آماده باش قرار گرفته اند.
 
یعقوبی با بیان اینکه علاوه بر این سه هزار و ۳۷۳ نفر نیروی کارگری برای بامداد و صبح فردا در حالت آماده باش هستند، بیان کرد: ۷۹ اکیپ نیز جهت رفع مشکلات سطوح شیبدار در نظر گرفته شده اند.
بیشتربخوانید

 

 او با بیان اینکه ۵۰۰ نیروی آتش نشان به همراه ماشین آلات و تجهیزات مربوطه در ۵۲ ایستگاه آتش نشانی و حوزه‌های فرماندهی و ستادی این سازمان در آماده باشه کامل هستند، تصریح کرد: این افراد و تجهیزات در حالت آماده باش هستند تا در صورت بروز حوادث احتمالی مرتبط به بارش نزولات جوی به شهروندان خدمت رسانی کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد تاکید کرد: همچنین تمهیدات پیش بینی شده شامل آماده باشه تعدادی موتور پمپ خودمکش و پمپ‌های واریسکو برای رفع آبگرفتگی‌های احتمالی نیز است و این شرایط آماده باش تا برگشتن وضعیت جوی به حالت عادی ادامه دارد.

یعقوبی اظهار کرد: شهروندان از پارک خودرو‌ها در زیر درختان و اماکن خطر آفرین و همچنین تردد‌های غیرضروری در هنگام وزش شدید باد و بارش باران و حضور در مجاورت جویبار‌ها کانال‌های فاضلاب که به ظاهر آرام بند خودداری کرده و از ورود به بستر مسیل‌ها رودخانه‌های فصلی حاشیه شهر مشهد پرهیز کنند و در صورت بروز حادثه با حفظ خونسردی با شماره تلفن ۱۲۵ تماس بگیرند.
 
او افزود: برابر بررسی‌های انجام شده از ساعت ۲۴ امشب آماده باش فضای سبز برابر دستورالعمل عملیات زمستانه، بارش متوسط (از طریق مرکز بیسیم و همکاران ارزیاب) اعلام شد و به همین منظور حدود ۱۵۰۰ نفر نیروی نگهبان، پارکبان، کارگر ساده در ۶۹ پیمان نگهداری فضای سبز مناطق، سه پیمان نگهداری دانش، گل ها، ریحانه سازمان پارک‌ها و چهار پیمان نگهداری کمربند سبز مشغول به فعالیت خواهند بود.
 
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین از ادواتی همچون ۱۵۰ دستگاه اره موتوری، بیش از دو هزار عدد پارو، ۸۰ دستگاه نیسان و خاور، ۱۰۰ دستگاه اره تلسکوپی، بیش از دو هزار و ۵۰۰ عدد چوپ بلند جهت برف تکانی احتمالی استفاده خواهد شد.
 
یعقوبی بیان کرد: در این آماده باش بیشترین اقدام جهت برف روبی معابر اصلی بوستان‌های بزرگ، محلی و خطی و نظافت و پاکسازی برف روی مبلمان پارکی است و در صورت نیاز برف تکانی سبک سوزنی برگان انجام خواهد شد.
 
هواشناسی خراسان رضوی با صدور هشدار سطح نارنجی از وزش باد شدید لحظه‌ای همراه با رعد و برق و باد باران توام با تگرگ و امکان جاری شدن سیل و افت شدید دمای هوا و بارش برف در نقاط سردسیر و کوهستانی از عصر امروز شنبه در استان‌های خراسان رضوی و برخی مناطق مشهد  خبر داده است و اعلام کرده این وضعیت طی ۷۲ ساعت آینده در سطح استان به تناوب ادامه خواهد داشت.
 
 
انتهای پیام//ز.ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.