سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در خراسان جنوبی

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی خراسان جنوبی از پایان مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، دادفر رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی خراسان جنوبی گفت: مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین از تاریخ ۲۰ مهر شروع شده و براساس برنامه ریزی مقرر شده بود در ۲۰ روز کاری به اتمام برسد، اما به دلیل شرایط بحرانی بیماری کرونا و رعایت حفظ سلامت دامداران و ارتقاء کمی و کیفی واکسیناسیون این طرح به مدت یک هفته تمدید شد.

او افزود: جمعیت دام سنگین استان حدود ۳۴ هزار رأس بوده که پیش بینی می‌شد در این مرحله حداقل ۷۵ درصد از جمعیت دام سنگین استان زیرپوشش واکسیناسیون قرار گیرند که با پیگیری‌ها و اطلاع رسانی‌های انجام شده با دامداران از طریق شبکه‌های دامپزشکی مبنی بر تامین واکسن توسط دامداران در این فاز حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ رأس دام سنگین علیه این بیماری واکسینه شده است.

دادفر عنوان کرد: برخی از دامداران که در فاز قبلی از تامین واکسن خودداری کرده اند در این مرحله نیز واکسیناسیون در واحد‌های دامداری آن‌ها انجام نشده که این واحد‌ها در معرض خطر جدی بیماری قرار دارند لذا توصیه می‌شود برای پیشگیری از وقوع هر گونه بحران با رعایت سایر شرایط بهداشتی قرنطینه‌ای نسبت به تامین واکسن برای واکسیناسیون در دامداری‌های خود اقدام کنند.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی خراسان جنوبی  بیان کرد: اداره کل دامپزشکی استان نیز با وجود بحران کرونا آمادگی انجام تزریقات رایگان را در صورت تامین واکسن توسط دامداران دارد.

او تصریح کرد: در این مرحله حدودا تعداد ۱۳ هزار و ۵۰۰ راس دام سنگین در بیش از ۳۳۰ واحد دامداری صنعتی و روستایی – عشایری با پوشش بالای ۸۹ درصد جمعیت دام موجود در واحد‌های مراجعه شده و پوشش ۴۰ درصد جمعیت دام سنگین استان علیه این بیماری واکسینه شدند.

دادفر اظهار کرد: با توجه به عدم اعتبار کافی اداره کل دامپزشکی استان برای خرید واکسن تب برفکی به دامداران توصیه می‌ شود جهت پیشگیری از ضرر‌های اقتصادی و از بین رفتن سرمایه دامی خود برنامه ریزی لازم برای تامین واکسن در فاز آتی را در برنامه کاری خود قرار داده و حتی در صورت تامین آن قبل از فاز عملیاتی بعدی جهت تزریقات به شبکه‌های دامپزشکی مراجعه کنند.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.