از ابتدای امسال بیش از ۲ هزار رکورد از عملیات فنی شبکه دامپزشکی نهبندان در سامانه یکپارچه پایش و مراقبت بیماری‌های دامی کشور ثبت شده است.

راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  گفت: سامانه پایش و مراقبت بیماری‌های دامی یکی از سامانه‌های پیشرو در توسعه و بکارگیری سیستم اطلاعات جغرافیایی سازمان دامپزشکی کشور است.

او افزود: این سامانه قابلیت جمع‌آوری، ذخیره، تجزیه و تحلیل تمامی عملیات فنی دامپزشکی در واحد‌های اپیدمیولوژیک دامی را مقدور می‌سازد.

راه انجام اظهار کرد: سامانه پایش و مراقبت بیماری‌های دامی این امکان را فراهم می‌سازد تا در بزنگاه‌های حساس، چون بروز همه‌گیری‌ها و طغیان‌های بیماری و در کمترین زمان، موثرترین اقدام لازم انجام شود تا تلفات و عواقب بعدی همه‌گیری‌ها و اثرات مستقیم و غیر مستقیم آن بر اقتصاد کشور را به حداقل برساند.


بیشتر بخوانید


رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان با اشاره به اینکه سامانه GIS به بخش‌های طیور، دام، زنبور عسل و آبزیان تقسیم می‌شود، تصریح کرد: طی چهار ماهه نخست امسال یک هزار و ۲۲۷ رکورد از عملیات مایه کوبی در واحد‌های دامی، ۶۴۴ رکورد پایش و مراقبت از بیماری‌های مختلف دامی و ۱۳۰ رکورد گزارش بیماری، ارسال نمونه و مبارزه با انگل‌های خارجی در سامانه یکپارچه پایش و مراقبت بیماری‌های دامی کشور (GIS-VET) به ثبت رسیده است.

او ادامه داد: بر اساس اطلاعات سامانه جی‌ای اس دام شبکه دامپزشکی نهبندان آمار و اطلاعات ۷۷۱ واحد اپیدمیولوژیک از جمله روستا، مرتع، گاوداری، گوسفندداری و .. در این سامانه ثبت شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار