سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیته آموزش دو و میدانی:

محتوای آموزشی دو و میدانی باید بازنگری شود/ افزایش سهمیه المپیک شدنی است

عباس فتحی رئیس کمیته آموزش فدراسیون دو و میدانی درباره برنامه های این کمیته توضیحاتی داد.

عباس فتحی مسئول کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون دو و میدانی در گفت و گو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: به نظرم ۲ مقوله " فرایند مداری" و "چرخه آموزش"  باید در سیستم آموزش دو و میدانی نهادینه شوند تا به تعهد خود در قبال  خرد جمعی عمل کنیم.

او ادامه داد: ما باید تولید محتوا در بخش الکترونیک و غیر الکترونیک را در دستور کار کمیته آموزش  دو و میدانی قرار بدهیم. به نظرم مستندات و محتوای آموزشی بسیار محدودی در اختیار مربیان و داوران  کشورمان است و این محتوا‌ها کافی نیست و در این زمینه باید بیشتر کار شود.

اقدامات کمیته آموزش دو و میدانی نباید فانتزی باشد 

فتحی بیان کرد: کمیته آموزش فدراسیون دو و میدانی باید به گونه‌ای عمل کند که خروجی عملیات این کمیته روی دانش مربیان و به خصوص رکورد و کیفیت نتایج ورزشکاران موثر واقع شود در غیر این صورت اقدامات کمیته آموزش فانتزی و غیر عملیاتی خواهد بود.

مسئول کمیته آموزش و پژوهش دو و میدانی گفت: به نظرم یکی از اقدامات مهم کمیته آموزش باید بازنگری در محتوای آموزشی و انطباق آن با استاندارد‌های بین المللی باشد و این کمیته باید بتواند در راستای اهداف عملیاتی فدراسیون دو و میدانی و نیز استاندارد‌های بین المللی گام بردارد. همچنین نیاز است مدام در محتوای آموزشی بازنگری داشته باشیم تا از استاندارد‌های آموزشی عقب نمانیم.

برنامه های آموزشی دو و میدانی در فضای مجازی پیگیری می کنیم 

او بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا باید برنامه‌هایی مفید، کاربردی و عملیاتی در راستای استفاده از فناوری الکترونیک و فضای مجازی تدارک ببینیم. ما در این دوران کرونایی مطابق مصوبات دولت نمی‌توانیم اغلب دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی را به صورت حضوری اجرا کنیم، به همین علت برنامه‌های آموزشی خود را در فضای مجازی و فن آوری الکترونیکی پیگیری می‌کنیم.

فتحی تصریح کرد: کمیته آموزش باید به دنبال ایجاد عدالت آموزشی باشد و ما باید آموزش را در سراسر استان‌ها سوق بدهیم و فقط به برخی از افراد و استان‌های خاص نباید توجه کنیم.

او درباره اینکه امکان افزایش سهمیه المپیک وجود دارد، بیان کرد: شرایط آماده سازی برای المپیک و کسب ورودی جدید بسیار متفاوت از ادوار گذشته است، چرا که همه مسائل ورزشی تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است. البته معتقدم شرایط کنونی نباید باعث لغو یا بی کیفیت شدن شرایط آماده سازی ورزشکارانی شود که سهمیه المپیک کسب کرده اند. همچنین کسب ورودی المپیک برای سایر ورزشکاران بسیار سخت است، اما ناشدنی نیست.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.